door
fud0 » ma 15 mei, 2017 11:35
Van Amersfoort-Noord naar Brussel, ik zie maps 207 km staan, maar in de praktijk waren het vast wat km's meer nog. De eerste dag van mijn fietsvakantie. Ik had het een keer eerder gedaan en toen overnacht in een jeugdherberg vlak voor Brussel, nu dacht ik, ik ga door naar de jeugdherberg van Brussel, maar het was 's avonds laat en de jeugdherberg zat vol. Toen heb ik mijn fiets daar wel mogen stallen maar zelf moest ik naar elders wijken. Ik baalde en wilde geen duur hotel, heb het nog ergens gevraagd, maar die was ook vol, toen ben ik gaan lopen en tot mijn geluk liep ik langs een muur van zo'n 1.9 m hoog, waar ik mijn bedenkingen over had, wat was er achter de muur? Kon ik er over heen klimmen? Ja en wat bleek? Het bleek een kleine vuilnisbelt, van zo'n 30m2, die gelukkig niet overmatig stonk oid. Er lagen veel betonbrokstukken en toen heb ik me neergelegd op een paar van de grootste brokstukken en ging ik daar liggen in mijn lakenzak, want meer heb je immers niet nodig voor een jeugdherberg.
In Frankrijk overkwam het me nog een keer, jeugdherberg vol en geslapen buiten in een lakenzak naast een maisveld. Toen besloten dat een tentje.. altijd veel handiger is en prettiger voor op fietsvakantie.