Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe fiets - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Nieuwe fiets

Heb nooit echt hele dure fietsen. En verder veel tweedehands. Wat nieuw is gaat wel het eerste jaar de verzekering in.

Bij tweedehands is het taxatie waarde min eigen risico. Goed laten vast leggen en een ART slot met twee sleutels met zelfde serienummer zijn van belang.

Weet ook dat soms schade bij een poging tot diefstal niet verzekerd is. Tenzij het een all risk verzekering is. En bij tweedehands is dat vaak niet mogelijk.
RianGeenen schreef:
di 11 nov, 2025 08:58
Gezien je budget en wensen kom je nieuw uit op een fiets met derailleur, niks mis mee. Die zou ik dan enigzins dicht bij huis kopen bij een fijne fietsenwinkel, service is belangrijk. Vervolgens kan je denken aan een Jan Janssen Millenium, Stevens of Sensa Travel Lite Evo. Maar bijvoorbeeld een Giant/Liv Allure kan ook prima. Het ontloopt elkaar niet zoveel.

Doordat mijn oude boodschappen/stationsfiets aan alle kanten kraakte(en meer oud ijzer was geworden) en gewoon niet lekker meer fietste ben ik gisteren even langs de fietsenwinkel gegaan waar ik eerder was geweest voor de bikefitting. Tenminste in hetzelfde pand. Om te kijken of ze toevallig wat hadden staan wat ik kon gebruiken als stations/stadsfiets/boodschappenfiets en die ik ook onbeheerd kan laten staan. (vind ik met de Avaghon toch lastig als er zometeen ook aan geknutseld gaat worden om alle instellingen prettig te hebben) en als ik de fiets toch niet alleen zal laten staan of alleen heel kort dan hoef ik het ook niet te verzekeren. Fiets gekregen voor proefrit. Fietste uitstekend, lekker licht dus gekocht. Vraag na het afrekenen welke fiets dit nu eigenlijk is , want niet opgelet. Bleek de Giant Liv allure te zijn. En toen dacht ik daar heb ik over gelezen, Deze heb ik overigens wel via de fietsenwinkel verzekerd, omdat die vaak onbeheerd zal staan zoals in de stationstalling. Maar je hebt gelijk, het is een lekkere fiets en voor iemand die altijd te laat van huis gaat, kun je hier lekker vaart mee maken. En fijne back-up als er wat met de Avaghon is.
Haha :D geweldig om te lezen, zo lekker 'blind' er in gaan en uitkomen op een fijne fiets.
Plus dat je wederom weer goed bent geholpen door dezelfde fietsenwinkel.
Veel fietsplezier en die Avaghon is ook een zeer mooie stoere fiets!