Ik heb dit onder Feedback gemeld:
viewtopic.php?f=20&t=38010#start
+ + +
Wat is ook alweer de vraag van TS?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik heb dit onder Feedback gemeld:
Hoewel je verzoek volstrekt begrijpelijk is,Bert van Sprang schreef: ↑do 10 nov, 2022 13:15Wat is ook alweer de vraag van TS?Ik vind het prima als het ook over andere zaken met betrekking tot het Forum gaat. Echter zou ik nu vooral ook de mening van de minder frequente posters willen horen.
Ik snap dat helemaal niet. Waarom zou je voor het bekijken van het forum moeten betalen? De website is verder "Gratis" voor het niet leden deel hiervan. Informeren is één van de belangrijkste doelstellingen van de vereniging. Anders zou je een "pay per use" model kunnen maken. Voor iedere posting die je plaatst een kwartje betalen via ideal of iets dergelijks. Dan kun je de moderator betalen per ingreep. Hoe meer ingrepen, hoe meer de moderator onvangt. Hoe meer je op het forum plaatst, hoe hoger de bijdrage aan het forum. Wie betaald, die bepaald, wat er op het forum staat en als het niet volgens de regels is verdient de moderator ook wat aan de ingreep die hij of zij uitvoert. Iets van €12,50 lijkt mij redelijk, je moet immers wel alles lezen op het forum om te modereren. Maar een variabele financiering van de moderatie of het forum lijkt mij niet de weg.Shorttrack schreef: ↑do 10 nov, 2022 13:30Maar de beslissing om het forum betalend te maken begrijp ik volledig.
Moeten betalen om anderen op dit forum te helpen? Dan help ik dus niemand meer.Eric op de Fiets schreef: ↑do 10 nov, 2022 17:03Voor iedere posting die je plaatst een kwartje betalen via ideal of iets dergelijks.
Voor het forum te laten betalen, om de moderatie te betalen is per definitie pervers, in de betekenis "met onbedoeld een tegenovergesteld effect: een perverse prikkel maatregel die het tegenovergestelde uitlokt van wat je wilde" Zie van Dale.
Dat is een verkeerde conclusie. Het enige wat er aan de hand is dat het op dit moment ontbreekt aan vrijwilligers om het forum draaiende te houden. Dit zou je kunnen oplossen door betaalde krachten in te zetten en ik vroeg me af of niet-verenigingsleden (ca 16.400 - 3.000 = 13.400) bereidt zouden zijn financieel bij te dragen aan het in stand houden van het forum.En als ik het goed begrijp is dat "kleine deel" (enkele honderd euro??) een grote hap uit het budget van de vereniging de Wereldfietser? Zo groot dat het moet gefinancierd worden door een handvol niet-leden die af en toe een vraag stellen op het forum?
Iedere niet-ingelogde forumbezoeker een banner voor een nieuwe fiets in beeld en dan is daar vast wel een vrijwilligersvergoeding voor een moderator uit te betalen.nicolevelo schreef: ↑do 10 nov, 2022 23:26In dat geval zou een bijdrage van enkele eurocentiem per persoon volstaan, toch?