do 30 jul, 2020 19:06
Knap, 100 berichten zonder dat de TS iets van zich heeft laten horen.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Die ontwikkelt een separate website genaamd www.reizenoprijwielenmettrapondersteuning.nl.
Ik denk dat je nog niet verder dan een blokje om (als het al zo ver is) met een ebike gefietst hebt.Edwin* schreef: ↑do 30 jul, 2020 17:17En daar is jouw beeld dus vertroebeld geraakt en maak je geen onderscheid tussen het één en het ander.
Door het fenomeen e-bike wordt er absoluut niet meer gefietst, maar juist minder gefietst, omdat er steeds meer voor een e-bike gekozen wordt door een bepaalde categorie mensen.
Er wordt misschien wél meer bewogen (op een e-bike) door mensen die om gezondheidsredenen de fiets moesten laten staan en nu plezier beleven aan een e-bike. En dat is een goede zaak!
Maar dat is in de meeste gevallen helaas niet de reden om een e-bike te willen berijden.
Op een e-bike fiets je niet, dat doe je dus op een fiets.
Ergo: hoe meer e-bikes, hoe minder fietsen... vind ik
Uit veel van jouw berichten is helemaal niet duidelijk dat je het sarcastisch bedoelt. De toon van humor is ook lastig over te brengen via een tekstbericht dus als je dat niet kunt moet je er beter niet aan beginnen. En een grapje moet kunnen maar je valt nu al pagina’s lang in herhaling met lange, zogenaamde grappige bedoelde maar vooral negatieve epistels over e-bikes en volgens mij heb je zelf ook wel door dat niet iedereen erom kan lachen.
En hier verkondig je ook nog eens een hoop onzin. Meer e-bikes is niet perse minder fietsen. Immers iemand kan ook een e-bike aanschaffen in plaats van een auto/scooter/bromfiets of zijn privéjet. En ook op een e-bike moet je de trappers rondbewegen om vooruit te komen dus ook in dat opzicht is het fietsen.Edwin* schreef: ↑do 30 jul, 2020 16:12Deze site is ook interessant: https://duurzaamheidskompas.nl/blogs/ho ... che-fiets/
[…]
Bij de productie van li-ion batterijen komen schadelijke stoffen in de atmosfeer en daarbij moeten grote hoeveelheden kobalt en grafiet gewonnen worden. Ook leggen de accu’s vaak enorm grote afstanden per vliegtuig af voordat ze op de plaats van bestemming aankomen.
De fietsaccu heeft een gemiddelde levensduur van vijf jaar en is hierna door slijtage toe aan vervanging. Door op een goede manier om te gaan met de accu kan deze levensduur iets verlengd worden
Volgens mij is een beetje moderatie nuttiger dan een apart forum. Ik zie dit topic (maar ook een paar andere actieve topics) bol staan van de offtopic berichten, berichten in het verkeerde subforum en de nodige persoonlijke aanvallen en discussies. Het is jammer dat het nodig moet zijn dat iemand politieagentje komt spelen maar volgens mij is het nodig. Is in ieder geval geen reclame voor de vereniging dit soort discussies (en het gebrek aan moderatie), nodigt ook niet uit om lid te worden.martin schreef: ↑do 30 jul, 2020 09:49Ook deze discussie die start met een algemene vraag eindigt weer in heel veel welles-nietes-ik-probeer-je-te-overtuigen-van-mijn-gelijk-berichtjes over elektrische fietsen. Het is vrij kansloos,het is wel duidelijk dat het meestal dezelfde mensen zijn die de discussies voeren. Ik denk dat alles wel gezegd is en dat jullie niet tot elkaar komen. Een separaat welles-nietes forum over elektrische fietsen lijkt me zeer nuttig.