Ook ik heb een fiets met een racestuur. (origineel mountainbike). Ik weet even niet hoe ik jullie een afbeelding kan toezenden.
Groeten,
Rutger
www.rutgersreizen.nl
Groeten,
Rutger
www.rutgersreizen.nl
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik twijfel geen seconde over de kennis van Marco, maar het lijkt me zo op het eerste oog een vrij hoog zadel. Maar de lengte van het frame is belangrijker dan de hoogte, dus het kan goed zijn dat je op die manier comfortabeler en ergonomischer gepositioneerd bent. Ikzelf heb ook framemaat 57/58 en ik zet mijn zadel nog niet half zo hoog. Ik zal morgen eens foto's plaatsen van mijn fietsen.eliart schreef:We hebben toch echt alle maten opgenomen en uitgerekend en komen dan echt op framemaat 57 uit. Wat dat betreft vertrouw ik volledig op de kennis van Marco.
Daarbij, hij fiets heerlijk en ik heb nergens last van.
Groet,
Robbert
De lengte van het frame is belangrijk; maar niet belangrijker dan de hoogte, ik zou niet graag op een te laag frame zitten.s0lar schreef:eliart schreef:We hebben toch echt alle maten opgenomen en uitgerekend en komen dan echt op framemaat 57 uit. Wat dat betreft vertrouw ik volledig op de kennis van Marco.
Daarbij, hij fiets heerlijk en ik heb nergens last van.
Maar de lengte van het frame is belangrijker dan de hoogte, dus het kan goed zijn dat je op die manier comfortabeler en ergonomischer gepositioneerd bent
Je moet ook niet op het frame zitten maar op het zadel.Haike schreef:De lengte van het frame is belangrijk; maar niet belangrijker dan de hoogte, ik zou niet graag op een te laag frame zitten.s0lar schreef:eliart schreef:We hebben toch echt alle maten opgenomen en uitgerekend en komen dan echt op framemaat 57 uit. Wat dat betreft vertrouw ik volledig op de kennis van Marco.
Daarbij, hij fiets heerlijk en ik heb nergens last van.
Maar de lengte van het frame is belangrijker dan de hoogte, dus het kan goed zijn dat je op die manier comfortabeler en ergonomischer gepositioneerd bent
Geen regels: je wil een redelijke gewichtsverdeling dus voldoende druk op het voorwiel houden, en het moet er nog een beetje uitzien. Tot voor de voor-as (dus heel lang) is in ieder geval niet handignikopaul schreef:Interessant Marten, is er een vuistregel voor de minimum lengte van de stuurpen?m-gineering schreef: Maar een te lange bovenbuis kun je maar gedeeltelijk compenseren met een kortere stuurpen.
(realiseer me dat dit een zeer offtopicvraag is...)
niko
Het ziet er allemaal nog heel soepeltjes uit.m-gineering schreef:Het voordeel van Hardknottpass is dat je bergop met een heeeeeeeeele lange sluitertijd kunt werken en altijd een scherpe actiefoto hebtwillem.megens schreef:Dan ook maar een bijdrage van mij. Ik kon alleen een actiefoto vinden (Hardknott pass, Lake District, mei 2006).