Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Weg met de Rohloff Maffia - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Weg met de Rohloff Maffia

133 berichten
JPS schreef:
Alien schreef:
JPS schreef:Ik heb nog nooit een vierkant trapas gezien van meer dan een tientje, had jij een gouden?
Voor iemand die zo stellig zijn mening aan anderen wil opleggen, ben je weinig op de hoogte van wat er zoal op de markt is.tune AC 38: €175
Hoho ik was hier de underdog, mijn mening mag niet anders krijg ik de Maffia op mijn dak, of ze sturen iemand die mij ervan beschuldigd wat zij zelf doen, een Maffiamaatje? ;-)
Jij meent dat er geen trapassen duurder zijn dan een tientje.
Alien toont met een link aan dat dat wel zo is.
Jij ontkent toch en begint meteen te foeteren.

Dan kan ik al het andere wat je schrijft toch ook niet anders dan met een korrel zout nemen?
Het is de toon die de muziek maakt ts. :wink:
JPS schreef: De commercie speelt daar handig op in en websides als deze laten zich gewillig door de commercie inpakken.
Ik ken eigenlijk geen websites die minder uit hun commerciële mogelijkheden halen dan deze.
ReinoudN schreef:
JPS schreef: De commercie speelt daar handig op in en websides als deze laten zich gewillig door de commercie inpakken.
Ik ken eigenlijk geen websites die minder uit hun commerciële mogelijkheden halen dan deze.
Dat is dus dom als ik me zo voor het karretje zou laten spannen zou ik minstens 20% van de winst eisen.
Het is heel erg grappig.

JPS krijgt alleen maar bijval dat je geen dure fiets nodig heeft en hij wordt bozer en bozer omdat zijn idee dat er een Rohloff maffia bestaat door deze reacties compleet ondersteboven wordt geslingerd.

Voor de goede orde, op deze site heb ik tot nu toe NOOIT meegemaakt dat mensen met derailleur versnellingen worden weggelachen. Dat er een voorkeur is voor duurdere onderdelen is uiteraard voor idereen zichtbaar, maar de meeste mensen hier hebben vooral leven en laten leven. Sterker nog, besluit je om de wereld rond te gaan op een opoe fiets wordt je overstelpt met bewonderende kreten en schouderklopjes.

Ik zou eerder zeggen dat men aarts-conservatief is dan dat men hier meeloopt met de commercie. Het schamperen op verbeteringen en innovaties (DI2, Schijfremmen, Pedelecs)is hier een hoogverheven kunst. :lol:

Maar goed, het is wel erg amusant om allemaal te lezen en ik doe graag mee :wink:
Er is gelukkig voor elk mens een systeem om heerlijk mee te fietsen in elke prijsklasse
Adieu.
We moeten weer terug naar de doortrapper met houten wielen. :)
JPS schreef:
ReinoudN schreef:
JPS schreef: De commercie speelt daar handig op in en websides als deze laten zich gewillig door de commercie inpakken.
Ik ken eigenlijk geen websites die minder uit hun commerciële mogelijkheden halen dan deze.
Dat is dus dom als ik me zo voor het karretje zou laten spannen zou ik minstens 20% van de winst eisen.
Dit is toch niks anders dan een inhoudsloze losse flodder? Hoezo 20% "eisen"? Van welke winst? En op welke manier en op welke plek laat deze website zich inpakken? Voorbeelden graag!
loknor schreef:Het is heel erg grappig.

JPS krijgt alleen maar bijval dat je geen dure fiets nodig heeft en hij wordt bozer en bozer omdat zijn idee dat er een Rohloff maffia bestaat door deze reacties compleet ondersteboven wordt geslingerd.

Voor de goede orde, op deze site heb ik tot nu toe NOOIT meegemaakt dat mensen met derailleur versnellingen worden weggelachen. Dat er een voorkeur is voor duurdere onderdelen is uiteraard voor idereen zichtbaar, maar de meeste mensen hier hebben vooral leven en laten leven. Sterker nog, besluit je om de wereld rond te gaan op een opoe fiets wordt je overstelpt met bewonderende kreten en schouderklopjes.

Ik zou eerder zeggen dat men aarts-conservatief is dan dat men hier meeloopt met de commercie. Het schamperen op verbeteringen en innovaties (DI2, Schijfremmen, Pedelecs)is hier een hoogverheven kunst. :lol:

Maar goed, het is wel erg amusant om allemaal te lezen en ik doe graag mee :wink:
Ik ben helemaal niet boos ik heb mijn doel allang bereikt! ;-)
@ Maffiamaatje....Jij meent dat er geen trapassen duurder zijn dan een tientje.
Alien toont met een link aan dat dat wel zo is.
Jij ontkent toch en begint meteen te schuimbekken.

Dan kan ik al het andere wat je schrijft toch ook niet anders dan met een korrel zout nemen


1 ik heb geen bek dat zeg je maar tegen je vrouw
2 er staat geen schuim op, net gevchecked
3 trapassen vaneen tientje zijn prima
4 trapassen van 1000 euro zijn nog idioter dan Rohloff
5 waar jij zout op doet moet je zelf weten maar praat namens jezelf, 'ons' bestaat niet, of is toch een Rohloff samenzwering aan de gang? ;-)
Ik heb het woord schuimbekken veranderd. Met excuses.
Nu ben jij aan de beurt om je uitlatingen op te schonen.
Kan het een beetje minder? Je mag van mij vinden dat een niet al te dure derailleur fiets goed genoeg of zelfs beter is, en je mag ook de vinger wijzen naar een industrie die lang niet altijd het beste met de klant voor heeft. Waar ik bezwaar tegen maak is dat je iedereen die andere keuzes maakt weggezet als een dwaas of zakkenvuller. Vooral die laatste beschuldiging is ernstig (en doe je ook concreet aan het adres van een zeer gewaardeerd lid) omdat het zou betekenen dat de concrete adviezen die hier gegeven worden gedaan zouden worden om geldelijk gewin. Dat moet je onderbouwen of terugtrekken.
Leon schreef:Ik heb het woord schuimbekken veranderd. Met excuses.
Nu ben jij aan de beurt om je uitlatingen op te schonen.
Oke de Rohloff Maffia bestaat waarschijnlijk niet, het is beeldspraak en niet zo bedoeld mijn excuus
Wim schreef:Kan het een beetje minder? Je mag van mij vinden dat een niet al te dure derailleur fiets goed genoeg of zelfs beter is, en je mag ook de vinger wijzen naar een industrie die lang niet altijd het beste met de klant voor heeft. Waar ik bezwaar tegen maak is dat je iedereen die andere keuzes maakt weggezet als een dwaas of zakkenvuller. Vooral die laatste beschuldiging is ernstig (en doe je ook concreet aan het adres van een zeer gewaardeerd lid) omdat het zou betekenen dat de concrete adviezen die hier gegeven worden gedaan zouden worden om geldelijk gewin. Dat moet je onderbouwen of terugtrekken.
Ik heb geen enkel 'lid' genoemd en dat er blijkbaar zeer gewaardeerde leden bestaan, betekend ook dat er minder gewaardeerde leden bestaan of slechts gedeeltelijk gewaardeerde leden en dat is nou juist precies mijn punt.
Het wordt nu een beetje kinderachtig, vind je zelf ook niet JPS?
JPS schreef:en dat is nou juist precies mijn punt.
Dat heb je dan wel goed verstopt. :-)
PeterVanRijn schreef:
JPS schreef:en dat is nou juist precies mijn punt.
Dat heb je dan wel goed verstopt. :-)
Komt op het zelfde neer ons kent ons, ons dekt ons of onderscheid tussen gewaardeerde leden en de rest, heilige boompjes en bedrijven hun graantjes van 1200 Euro voor een naafje meepikken
Waar gaat deze discussie nu precies over? Zou het iets te maken kunnen hebben met het verschil tussen (1) fietsers die de fiets louter als vervoersmiddel zien en anderzijds (2) die vooral graag met hun fiets gezien willen worden? Natuurlijk, groep 2 wil ook graag fietsen en vooral zo comfortabel mogelijk, maar het moet wel alles zo 'verantwoord' mogelijk. Alleen het 'beste' is goed genoeg. En over wat het beste en mooiste is kunnen ze eindeloos tegen elkaar uitweiden.
Groep 1 kijkt niet naar merk en status maar wel naar kosten en kwaliteit.
Van beide groepen vinden we hier vertegenwoordigers en op hun keuzes hoef je ook niets af te dingen. Het is een discussie die nooit echt beslecht zal worden, want het heeft met psychologie te maken, met diep verankerde voorkeuren.
Je weet heel goed dat je naar Marten hebt verwezen. En dat lid wordt gewaardeerd omdat hij heel veel voor de vereniging heeft gedaan en doet. Meer dan anderen, en dat verdient meer waardering.