Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinion versnellingen - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Pinion versnellingen

127 berichten
Nieuwe ontwikkelingen bij Pinion
http://pinion.eu/
Pas over meer dan zes dagen, zet je dat er even bij? Dat scheelt zinloos klikken.
jumbo schreef:Nieuwe ontwikkelingen bij Pinion http://pinion.eu/
Sei dabei, wenn wir am 01.08. den Vorhang lüften und eine ganz neue Getriebe-Linie vorstellen...https://nl.wikipedia.org/wiki/Early_adopter
IPV “ganz neue Getriebe-Linie ” wil ik liever de oude foutjes uithalen vanuit de bestande producten. Bijv. SRAM/SHIMANO/SUGUNO kwaliteit Kurbelen

De opmerkelijke lage efficiëntie bij hogere snelheden (Tipisch holandse polder/forens gebruik) zou dat altijd blijven. Dat is gewoon principieel beperking van dit systeem.
Dan moet je er gaan werken :lol: .
miro schreef:IPV “ganz neue Getriebe-Linie ” wil ik liever de oude foutjes uithalen vanuit de bestande producten. Bijv. SRAM/SHIMANO/SUGUNO kwaliteit Kurbelen

De opmerkelijke lage efficiëntie bij hogere snelheden (Tipisch holandse polder/forens gebruik) zou dat altijd blijven. Dat is gewoon principieel beperking van dit systeem.
Ik snap hier niks van
Ik gokte dat miro een probleem heeft met de efficiëntie van het huidige systeem. Maar da's wel vaker.
willem.m schreef:
miro schreef:IPV “ganz neue Getriebe-Linie ” wil ik liever de oude foutjes uithalen vanuit de bestande producten. Bijv. SRAM/SHIMANO/SUGUNO kwaliteit Kurbelen

De opmerkelijke lage efficiëntie bij hogere snelheden (Tipisch holandse polder/forens gebruik) zou dat altijd blijven. Dat is gewoon principieel beperking van dit systeem.
Ik snap hier niks van
1. Geweldige cranks. - http://www.bicycle-junkies.com/gear-rev ... s-cdx-belt

Top Cold Forged Auminim is kingdom of big boys Shimano/SRAM. Pinion Cranks en Rohlhof(frankenstein) flance zijn een goede voorbeeld https://www.rohloff.de/en/products/spee ... index.html

2. supper effiecent - https://fahrradzukunft.de/20/wirkungsgr ... ltungen-3/

Snap je nu wel aan?
miro schreef:
willem.m schreef:
miro schreef:IPV “ganz neue Getriebe-Linie ” wil ik liever de oude foutjes uithalen vanuit de bestande producten. Bijv. SRAM/SHIMANO/SUGUNO kwaliteit Kurbelen

De opmerkelijke lage efficiëntie bij hogere snelheden (Tipisch holandse polder/forens gebruik) zou dat altijd blijven. Dat is gewoon principieel beperking van dit systeem.
Ik snap hier niks van
1. Geweldige cranks. - http://www.bicycle-junkies.com/gear-rev ... s-cdx-belt

Top Cold Forged Auminim is kingdom of big boys Shimano/SRAM. Pinion Cranks en Rohlhof(frankenstein) flance zijn een goede voorbeeld https://www.rohloff.de/en/products/spee ... index.html

2. supper effiecent - https://fahrradzukunft.de/20/wirkungsgr ... ltungen-3/

Snap je nu wel aan?
Nee.

Ik wacht wel even op het persbericht.
willem.m schreef: Nee.

Ik wacht wel even op het persbericht.
Sorry Ik kan je niet helpen :D
Ik probeer Miro te helpen:

1. De kwaliteit van de cranks is matig (en dan ben ik genereus als ik de review lees), Miro wil iets wat de Shimano standaard benaderd.

Kleinere merken (Pinion Cranks/Rohloff Naafhuis) hebben moeite om dit niveau te benaderen.

2. De efficientie van Pinion is matig.

Hij hoopt dat dat wordt aangepakt, maar hij vreest het ergste omdat het niet in het persbericht wordt genoemd.
Idworx licht al een tipje van de sluier op
Het fietsmerk kondigt een nieuwe aandrijving aan voor modeljaar 2017.
( zie facebook idworx )
Een C serie van Pinion ?

Afbeelding
jumbo schreef:Een C serie van Pinion ?
{foto}
Het getal 12 op de foto suggereert veel.
Leon schreef:
jumbo schreef:Een C serie van Pinion ?
{foto}
Het getal 12 op de foto suggereert veel.
12keuro?
12mm dikke kabels?
12kg extra gewicht?
12 bloggers en vloggers verleid tot positieve berichten?
12 kopers?
willem.m schreef: 12keuro?
12mm dikke kabels?
12kg extra gewicht?
12 bloggers en vloggers verleid tot positieve berichten?
12 kopers?
Van bovenstaande opmerking snap ik dan weer niets
Betekenis 12 bij de foto is mij duidelijk.
C ( ipv P ) is mij nog niet duidelijk
willem.m schreef:
Leon schreef:
jumbo schreef:Een C serie van Pinion ?
{foto}
Het getal 12 op de foto suggereert veel.
12keuro?
12mm dikke kabels?
12kg extra gewicht?
12 bloggers en vloggers verleid tot positieve berichten?
12 kopers?
Het is niet erg als je een bord voor je kop hebt, zolang er maar 'sorry' op staat...
Shadow schreef:Het is niet erg als je een bord voor je kop hebt, zolang er maar 'sorry' op staat...
Ik word soms melig van al die berichten over techniek. Mijn oprechte excuses als ik hiermee iemand beledig. Mag ik als goedmaker jouw reactie als onderschrift gebruiken? :wink:
Ik ben het met je eens dat een Pinion met 12 versnellingen weinig toe zou voegen aan het spectrum, bij een lagere efficientie als een Rohloff, een oplossing die iedereen in z'n fiets zou kunnen schroeven tegen een lagere prijs zou nieuws zijn, maar we hebben de Alfine 11 ook al...
Shadow schreef:Ik ben het met je eens dat een Pinion met 12 versnellingen weinig toe zou voegen aan het spectrum, bij een lagere efficientie als een Rohloff, een oplossing die iedereen in z'n fiets zou kunnen schroeven tegen een lagere prijs zou nieuws zijn, maar we hebben de Alfine 11 ook al...
De Alfine is een naaf met een net te klein bereik die eigenlijk 12 versnellingen zou hebben, als de ingenieurs er in waren geslaagd de 2 er in te zetten. Als je de overbrengingsverhoudingen bekijkt lijkt het er op dat het zo gegaan is; het effect is in ieder geval wel zo.
Ik denk en hoop niet dat Pinion zo'n blunder maakt.
Shadow schreef:Ik ben het met je eens dat een Pinion met 12 versnellingen weinig toe zou voegen aan het spectrum,
Op dit ogenblik bestaat er al een Pinion met 12 versnellingen, naast de versie met 18 en 9 versnellingen. Alleen is de huidige 12-versnelling versie de P1.12. Het verschil zit hem dus in de C en de vraag is dus waar die C voor staat.

Als ze iets doen aan het gewicht (een Rohloff is al niet licht, een Pinion (zelf die met 12 versnellingen) is al weer zo'n halve kilo zwaarder) of aan de weerstand zou dat een mooie stap vooruit zijn. Toch is duidelijk dat zelf met de huidige nadelen ze er in ieder geval in slagen een redelijke markt aan te boren. Op de Spezi 2016 heb ik heel veel fietsen met Pinion's gezien.

Renaat