Re: fietstas ergernissen
Geplaatst: za 28 mei, 2011 14:18
http://www.carradice.co.uk/home
Deze kwam ik ook nog tegen op 't net. Nog nooit van gehoord!
Deze kwam ik ook nog tegen op 't net. Nog nooit van gehoord!
Ik denk dat het wel meevalt met het schuiven, tenzij de bak vrijwel leeg is en er alleen wat dingetjes op de bodem liggen. In principe zou je aan de binnekant een spanbandje kunnen maken, maar iok denk dat je dat op reis ook niet nodig hebt zolang je bovenop iets groots doet zoals tent, (regen)kleding, matjes e.d. De vorm van het ding werkt prima mee, want door zwaartekracht en remkracht wordt alles mooi in het vooronder geduwd. Mooi ding! Wil heb wel graag in een andere kleur, kan dat?AB schreef:Zoiets begint er al wat meer op te lijken..... maar hoe zit het met het aansnoeren van de bepakking in zo'n vaste bak. Je wilt nu eenmaal niet dat je inhoud begint te schuiven.cornelese schreef:
Da's waar ook:Rutger schreef:Leon, je kan ook je eigen schildertechnieken erop los laten om het een persoonlijk teintje te geven.
Leuk ding!Leon schreef:Da's waar ook:Rutger schreef:Leon, je kan ook je eigen schildertechnieken erop los laten om het een persoonlijk teintje te geven.
Zou me niet verbazen als dat bij een val bij koud weer zou versplinteren.johntelleman schreef:Een geblazen versie van emmertjesplastic weegt iets meer, maar zou de hufterproofheid erg verhogen.
Gelukkig zitten er tussen "emmers"-PE en "Carbon" nog een heel scala aan kunststoffen. Zo'n dragerbak zou natuurlijk uitstekend geproduceerd kunnen worden door een bedrijf dat ook auto-onderdelen maakt. Bekijk een auto eens goed van binnen en buiten; het wemelt van de schaalvormige onderdelen van plasticsoorten die aardig aan de hier gevraagde eisen voldoen. Een ingebouwde horizontale stootrand zou ook al een idee zijn.Alien schreef:Zou me niet verbazen als dat bij een val bij koud weer zou versplinteren.johntelleman schreef:Een geblazen versie van emmertjesplastic weegt iets meer, maar zou de hufterproofheid erg verhogen.
.tsooJ
Wat bedoel je met een horizontale stootrand?Leon schreef:Een ingebouwde horizontale stootrand zou ook al een idee zijn.
Leon
Gewoon de tas maken van cordura maken met een harde binnenkant zoals alle tassen.Alien schreef:Zou me niet verbazen als dat bij een val bij koud weer zou versplinteren.
Ik denk dat je je een beetje vergist in de sterkte van diverse soorten kunststof. Dat emmertjesplastic kan vrijwel niks hebben; glasvezel, carbon en zeker aramide gaan pas kapot bij crashes waarbij je bagagepunt niet je eerste zorg is. Neem dat maar aan van iemand die de carbon staartstroomlijn van z'n lage racer een paar keer grondig "getest" heeft.johntelleman schreef:Alleen het materiaal, glasvezel of koolstof, erg kwetsbaar, kan je je fiets nooit tegen een muur parkeren.Leon schreef:
Een geblazen versie van emmertjesplastic weegt iets meer, maar zou de hufterproofheid erg verhogen.
Zoiets als rond deze boot, maar dan subtieler:johntelleman schreef:Wat bedoel je met een horizontale stootrand?John.
Dat was toch niet mijn indruk in de Ardèche in Zuid-Frankrijk waar ze de emmertjesplastieken kano's elke dag tientallen keren tegen de rotsen rammen en heel gebruikelijk van twee meter hoog van de aanhanger mieteren.waltertje schreef:Ik denk dat je je een beetje vergist in de sterkte van diverse soorten kunststof. Dat emmertjesplastic kan vrijwel niks hebben
Mijn zus is haar kano ooit verloren omdat hij niet zo goed aan de helicopter was vastgemaakt. Toen moesten ze even terugvliegen om hem weer op te vissenLeon schreef:Dat was toch niet mijn indruk in de Ardèche in Zuid-Frankrijk waar ze de emmertjesplastieken kano's elke dag tientallen keren tegen de rotsen rammen en heel gebruikelijk van twee meter hoog van de aanhanger mieteren.waltertje schreef:Ik denk dat je je een beetje vergist in de sterkte van diverse soorten kunststof. Dat emmertjesplastic kan vrijwel niks hebben
Leon
Liefst met zijn vieren (300 kg lading)m-gineering schreef:Het idee met zo'n kano is dat je droog instapt, en over de scherpe keien de oever afcrosst het water in
Als je het plastic maar dik genoeg maakt, blijft het wel heel. Dat klopt. En dat het dan zo goedkoop is dat je het op een dergelijke manier kan mishandelen, klopt ook.Leon schreef:Dat was toch niet mijn indruk in de Ardèche in Zuid-Frankrijk waar ze de emmertjesplastieken kano's elke dag tientallen keren tegen de rotsen rammen en heel gebruikelijk van twee meter hoog van de aanhangerwaltertje schreef:Ik denk dat je je een beetje vergist in de sterkte van diverse soorten kunststof. Dat emmertjesplastic kan vrijwel niks hebben
Juist achter de fietser is het meeste voordeel te halen. Ook in een turbulente luchtstroom is nog veel te winnen. Een goed gevormde bagagebak kan de luchtweerstand verlagen. Deze bak is echter veel te klein en te ver van de berijder geplaatst om echt voordeel te geven. Echt nadelig zal hij ook niet zijn maar achtertassen wel.AB schreef:Aerodynamisch is ie wel zo te zien, hoewel dat maar een relatief klein voordeel is, aangezien de kuip zich in de gebroken wind achter de fietser bevindt.
Als ik het goed zie, is dit dan ook een bagagepunt voor een ligfiets. Het zal niet gemakkelijk zijn om die echt goed te plaatsen op een traditionele fiets. Maar het blijft een stuk beter dan alle andere vergelijkbare oplossingen die ik ken.cornelese schreef:Een goed gevormde bagagebak kan de luchtweerstand verlagen. Deze bak is echter veel te klein en te ver van de berijder geplaatst om echt voordeel te geven.