door
M. » za 16 feb, 2013 17:08
henkfietst52 schreef:
Ziet er goed uit, beetje als de tas van een oude Zwitserse leger fiets.
Schuur je niet met je benen langs de tas?
Henk
kunst en fietswerk
Toevallig heb ik gisteren een proefritje gemaakt. In de frametas zaten een spijkerbroek, overhemd en trui want ik ging ergens op bezoek en wou wel het ventje zijn
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
verder zaten in de tas mijn portemonnee, inbussleutels, plakspullen en een fietspomp. Dan is-ie ongeveer 8 à 10 cm. breed schat ik zo. Hij was wel heel vol, denk dat ik hem op reis minder volprop. Maar ik hoefde niet mijn best te doen om "wijdbeens" te fietsen gelukkig.
Han schreef:M. schreef:Heb je aan de Samsung Galaxy Note II gedacht? Die neem ik volgende reis mee. 5,5" scherm.
Dat is ook een mogelijkheid en ook qua gewicht is het goed te doen.
Gebruik je die? Hoe hanteer je de pen als je het apparaat op het stuur hebt en ingepakt in een waterdicht hoesje? En is de gps functie goed genoeg om mee te fietsen?
Dat zijn allemaal vragen die ik niet of gebrekkig kan beantwoorden. Die pen vind ik voorlopig een "nice to have", het ding heeft natuurlijk gewoon een touchscreen. Van de GPS functionaliteit weet ik nog niets. Ik zou hem ook niet op het stuur zetten trouwens, daar is hij toch net wat te groot voor. Eerder in de lengterichting in de frametas inpakken o.i.d.
Het hangt een beetje van het soort route af wat je fietst of je continu op de GPS moet kijken of niet.