Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips gevraagd bij aankoop materiaal - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Tips gevraagd bij aankoop materiaal

Precies. In een dagrugzak achterop is wat ik altijd doe. Met de dagrugzak kan ik toch mooi weer makkelijk dagtochtjes wandelen, en doordat die niet waterdicht is kan er ook vocht van de tent ietwat ontsnappen.
Spullen die droog moeten blijven gaan uiteraard gewoon in de waterdichte achtertassen.
Kikitjah schreef:Ik ben aan het nadenken over het inladen van mijn tassen en vraag mij een beetje af hoe dit te doen. Mijn tent kan enkel in de achtertassen, maar wat als deze nat is? Wat kan ik er dan best bijdoen, of kan ik toch best mijn tent achterop binden en niet in een tas steken?
Hallo Kelly,
Als de tent elke dag wordt opgezet maakt het niet uit of deze overdag nat achterop de fiets zit. Als je hem opzet bij droog weer is hij weer in een paar minuutjes droog. Als je hem los achterop bindt wordt het binnenste van de hoop tent ook niet droog van binnen, dus effect heeft het niet. Dat hij dan iets minder drijfnat is maakt voor de vorming van schimmel niet uit.
Als je een tent voor langere tijd opbergt, ik schat voor meer dan een dag of vier en helemaal voor een winter, dan moet hij wel helemaal droog zijn, anders krijg je schimmel. Dan is het wel verstandig om hem niet in een 100% afgesloten tas op te bergen.
Leon
Onze tent zit in een waterdichte compressiezak die ik ooit bij decathlon kocht. Het ding ziet eruit als een waterdichte zak (stevig plastic en een rol sluiting) met onderaan een ventiel zodat je de lucht er kan uit persen. Zo is het volume minimaal en kan er geen water in of uit.

Een rugzak zonder draagstel zit ook opgevouwen in onze tassen als we verwachten dat dit handig is. Mijn visie is alleszins dat alles in de tassen moet kunnen, inclusief eten. Dingen die bovenop gebonden zitten of die je moet aandoen zitten toch vroeg of laat in de weg. Als je uitzonderlijk toch iets extra moet vervoeren is er dan nog altijd de mogelijkheid om ter herschikken.
Hoi iedereen,

Wederom bedankt voor jullie snelle antwoorden! :)

Ik zal zien hoeveel er uiteindelijk in de tassen kan en dan kijken of ik de tent erbij in kan steken of dat deze bovenop moet. Ik hoop ook om alles in de tassen te krijgen en dan lijkt zo'n waterdichte compressiezak wel handig!

Bedankt voor jullie input! Tips mogen natuurlijk altijd blijven komen! :)

Lieve groetjes,
Kelly
Hoi iedereen (opnieuw),

Mijn fiets moet reeds ingepakt zijn op de TGV en dat zorgt voor een probleem.
Ik moet de fiets immers van thuis tot op de TGV krijgen én van de TGV tot in de luchthaven. Dit wil zeggen dat een doos sowieso geen optie is (wat ik absoluut niet erg vind), maar dat een gewone fietshoes ook wat lastig zal zijn. Ik heb immers mijn fietstassen (in één grote, onpraktische zak) ook nog mee te nemen en ik ben maar een klein meisje ;)

Ik zou dus het liefst een fietshoes hebben waar de fiets volledig in kan (een soort zak dus), liefst met een handvat/schouderband zodat ik deze kan oppakken tegelijk met mijn fietstassen. Het concept dat ik wil lijkt erg op de Body Bag (http://www.groundeffect.co.nz/product-d ... OD-BAG.htm), alleen is deze vrij duur. Weet iemand een goedkopere, soortgelijke zak of een goede manier om alles veilig en zonder al te veel problemen in het vliegtuig te krijgen?

Bedankt!

Lieve groetjes,
Kelly
Een buurjongen lenen?
Die mee de TGV neemt naar Parijs? Zal niet lukken denk ik...
Op zich valt die prijs nog wel mee, vergeleken bij die van VAUDE. (VAUDE heeft daar ook een "pro"-versie van... :roll:)
Hoi Robertjan,

Ik heb de duurdere versies ook al gezien... Er zijn er die nog veel duurder zijn dan die van Vaude. Jammer genoeg heb ik een beperkt budget en moet dus altijd goed opletten wat ik koop, vandaar ook de link naar de meest goedkope die ik kon vinden.

Weet je of er van die bagage-karretjes zijn als je aankomt met de TGV, of is de afstand naar de luchthaven daarvoor te groot?

Groetjes,
Kelly
Op Schiphol moet je (uit m'n hoofd) eerst de roltrappen op vooraleer je een karretje kunt pakken. Op Zaventem zou ik het zo niet weten. Daar ben ik altijd per auto naartoe gereden.
Parijs ben ik ooit wel geweest, maar dat was maar 1 keer en niet met een fiets...
Hoi Robertjan,

Ik meende dat je in Zaventem ook eerst een roltrap moest nemen. In Parijs ben ik nog nooit geweest (toch niet in de luchthaven), dus daar heb ik absoluut geen idee.

Moest je toevallig nog een goed idee hebben dat me verder kan helpen mag je het altijd laten weten! :)

Groetjes,
Kelly
Dag Kelly,

wat betreft de luchthaven in Parijs (Charles de Gaulle neem ik aan), de TGV komt hier aan op terminal 2. Hoogstwaarschijnlijk vertrekt vanaf deze terminal ook je vliegtuig.

Het station ligt tussen de terminals 2D/2F en 2B/C, ik weet het niet zeker meer maar volgens mij staan er wel bagagekarretjes op het perron wanneer je uitstapt. In ieder geval is er wel een lift vanaf het perron direct naar de verdieping om naar de terminal te gaan. Op die verdieping staan zeker bagagekarretjes. Je hoeft dan alleen het stukje op het perron van de TGV naar de lift te lopen.

Zie de link voor een plattegrond van het station en terminal:
http://www.cdgfacile.com/acces-aeroport ... -gare-tgv/

veel plezier met je fietsreis
Marcel
Hoi Marcel,

Bedankt voor je uitleg en je link, ze zijn zeer handig! Ik vertrek inderdaad vanaf terminal 2.

Zo te zien is het dan misschien niet echt nodig om een handvat of iets dergelijks te hebben. Ik zou het toch prefereren dat mijn fiets in een afgesloten zak zit. Zou een turkentas (met het nodige karton en dergelijke) een optie zijn? Ik weet eigenlijk niet echt wat de afmetingen van zo'n tas zijn, maar wie weet lukt het wel (ik heb een kleine fiets)? Hoewel ik me dan vragen stel rond het veilig en vooral heel aankomen van mijn fiets, ondanks extra aangebrachte bescherming... .

Tips mogen binnen blijven komen!
(maar geen dingen die minstens 3 weken levertijd hebben, dan is het immers al te laat!)

Groetjes,
Kelly