HansvanderVeeke schreef: Van andere lees en zie (!) ik ook graag wat ze meenemen en wat dat dan weegt. Misschien geeft dat wat inspiratie om lichter te worden.
Hier wat meer tips Hans
-Als de torx bit niet op je multi tool zit kan je ook loss imbus maat torx sleutels bij de bouwmarkt kopen.
-Spaak sleutel zit ook of de crank bros tool.
-De meeste pedalen tegenwoordig zijn ook los te krijgen met een imbus, misschien 1 knappen (wat langer) imbus mee nemen ipv een grote sleutel? (wel eerst thuis testen of het lukt).
-Excenter tool is ook de vervangen met een imbus sleutel 6 stukje doek/tape omheen en je crank gebruiken.
-Minder spaken mee nemen, je ben weer bij een fietsenmaker voor dat je de 3de nodig heb.
-Remblokjes nakijken voor vertrek dan maar 1 setje voor noodgeval?
-Ik zie heel veel pakjes, zakjes, tasjes en hoesjes, kijk of daar wat te combineren is of thuis laten (tarp kan bij je tent b.v.).
- idd is shampoo goed voor je haren, jezelf, je kleding en je afwas, 1 flesje voor alles. Met zijn tweeën is het de moeite waard om gewoon een 500ml fles te nemen.
-Is de spiegel in je toilettas nodig? misschien zit er een op je fiets/helm/bril?
-4 bekers?
- Schoenen poets? Als het echt moet kan je onderweg €2 betalen voor een nieuwe pot dan weg gooien.
- Rohloff easy set, als je het niet hebt en het gaat fout ben je niet blij, maar misschien kan je de kabels gewoon elke jaar voor de vakantie vernieuwen?
- Je reserve handdoek gaat ook stinken als je de eerste niet good kan drogen. TIP: was de handoek elke dag na afdrogen met een beetje shampoo, hij is toch nat! Neem een shampoo met een lekker geur.
- Je leatherman krijgt het niet koud dus heeft geen jasje nodig
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
dat leer ding is best zwaar.
- Misschien dat je oortjes heel duur zijn? maar ook daar is geen doosje voor nodig denk ik?
- Ik heb mijn tent in een waterdicht tasje, dus geen extra tasje is nodig als de boel nat is.
Geen ingrijpende dingen denk ik, en heel misschien als jullie deze en andere tips toepassen dat minstens 1 boventas thuis kan blijven, dat is weer +/-500g eraf.
Wel een leuk manier om je paklijst weer te geven trouwens