Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bob yak nieuw/namaak/tweede hands - Forum Wereldfietser

bob yak nieuw/namaak/tweede hands

hallo we willen en bob yak kopen voor de zomervakantie
zijn nu rustig aan het zoeken/kijken
kom ze op marktplaats tegen voor € 149.- neem aan dat dat
namaak is? zijn die wel ,,goed,,?
of weet iemand nog een adres voor een voordelige aanbieding?
vr gr
jefi
Als er een BoB Yak voor €149 wordt aangeboden dan moet er een geleverd worden voor die prijs. Lijkt me duidelijk dat je dan geen namaak wilt. Vraag het voor de zekerheid aan de leverancier. In de praktijk krijg je voor die prijs alleen maar een tweede hands BoB. Een nieuwe is gegarandeerd namaak of gestolen.
De BoB is volgens mij altijd grijs met gele tas en niet opvouwbaar.
Zelf heb ik een echte BoB, tweedehands gekocht voor 225 euro. Prima kar en een namaak zou ik niet snel kopen.
Er is eerder en draad geweest over het onderwerp Bobo Carrier.

Edit: de echte Bob is er nu in zwart frame, zie ik nu ergens.
Een echte Bob was vorig jaar het goedkoopst bij futurumshop.nl.
En de namaak is heel brak.
W
De "namaak-BOB" die voor 149,- (of minder zelfs) is best een okay karretje, zolang je 'm maar niet achter je fiets hangt...
En om de keuze dan toch wat moeilijker te maken, zijn wij zeer tevreden over de Radical

Afbeelding
zit met de zelfde vraag
is dit een namaak of een echte http://link.marktplaats.nl/137680975
wie weet het
Men probeert zeer de indruk te wekken dat het om de Bob Yak is, maar het is een nepper die wordt verkocht als Bobo Carrier.
dat denk ik dus ook
maar er bestaat toch zo iets als merken recht
probeer maar eens namaak nike s door de doune
tekrijgen
dan kan dit toch niet zomaar
en als we nu het namaak verhaal vergeten
is het noch wat of is het om te huilen
Een doortrapte advertentie waartegen je eigenlijk een klacht moet indienen. Er staat zelfs een foto van de BoB Yak bij. Maar denk maar niet dat je die ook krijgt.
Of die Bobo wat is, kan ik niet zeggen, maar het feit dat hij opvouwbaar is zal de stabiliteit niet ten goede komen.
Misleidende advertenties kan je melden bij Marktplaats. Voor mij is dit een duidelijk geval van merkmisleiding.
Ik heb melding gemaakt maar vermoed dat de advertentie ook wanneer deze verwijderd wordt binnenkort wel weer zal opduiken.
Mooi staaltje belazerij, er staan foto's van de echte BoB tussen, maar is het niet. Kar heeft een waardeloos bevestigingssysteem, niet geschikt voor serieus vakantiegebruik.
zit met de zelfde vraag
is dit een namaak of een echte http://link.marktplaats.nl/137680975
wie weet het
Als je de website van deze aanbieder bezoekt zie je dat hij zowel de originele BOB YAK als de Bobo Carrier verkoopt. Maar ik vind die Marktplaats advertentie wel zeker misleidend, er zou opgetreden moeten worden tegen dergelijke merkpiraterij. Dit doet de goede naam van de originele BOB YAK geen goed.
Als je hiervan melding maakt bij Marktplaats zal hij er wel uiteindelijk gemakkelijk mee weg komen omdat hij de originele ook aanbiedt.
Reden voor mij om bij een dergelijk bedrijf niets aan te schaffen, ook al zou hij wat goedkoper zijn.

Groeten, Vincent
Er zijn meerdere fabrikanten die een Bob Yak copie aanbieden. Dat betekent niet dat ze allemaal slecht zijn, integendeel, een kopie is niet per definitie slechter.

Ook de 'originele' Bob Yak is een copie.

Ik zou zelf niets kopen van een verkoper die de naam Bobo gebruikt, dat is gewoon ontzettend misleidend .

Dat een karretje opvouwbaar is is niet een nadeel.

Ik heb zelf een 'copie' gehad, en dat was gewoon een goed in elkaar gezet karretje, goede lasnaden, goede scharnieren enz. Plus erg praktisch omdat hij een stuk platter was dan een ruimteverslindende Yak.

Kortom, gewoon kijken of het een degelijk ding is, ongeacht de naam.
BOBO, prima voor 'HTEK-gebruik' maar naar mijn mening minder geschikt voor 'verweg'.
Gebruik de mijne gewoon om m'n boodschappen in te vervoeren en dat lukt goed. Een orginele BOB heeft meer reserve qua belasten en is vele malen stijver. Logisch, want hij is niet te vouwen. Ander nadeeltje is dat de meegeleverde tas niet gelast is maar gestikt. Die kun je zelf evtl. met seamgrip oid behandelen. Zelf heb ik er een goeie kwaliteit DUCTAPE overheen geplakt. PROBLEM SOLVED.
Daarbij is de verbinding met de fiets lang niet zo simpel als bij de BOB en hebben cruciale delen snel(ler) last van oxideren.
€ 149,00 of meer zou ik er dus NOOIT voor betalen alleen wanneer het een NIEUWE 'echte' volwaardige kloon betrof want laten we welwezen; die BOB's zijn verhoudings-gewijs schandalig DUUR. Gewoon MP in de gaten blijven houden.. Een klacht indienen lost niets op; je steekt er energie in, begrijp je.. Die kun je ook anders benutten..
Overigens heb ik mijn karretje via dit forum op de kop kunnen tikken..
Suc6 met je zoektocht
Deze naamaak is al langer te koop. Bij eBay (Duitsland) starten deze veilingen vanaf 1,- EUR. Ik heb ooit een gekocht maar nadat ik hem uit de doos had gehaald, heb ik hem meteen weer terug gestopt. Ik heb hem toen aan iemand verkocht (via dit forum), aan wie ik goed had uitgelegd dat het geen originele was en dat ik hem ook niet echt goed vond. De koper was er blij mee.

De originele Bob Yak is geweldig, vind ik. Trouwens op moment zijn ze zwart (of beige, dan is het een model Ibex met vering) vroeger waren ze altijd grijs. Hier de officiële website.

Ik heb op moment hier twee originele Bob Yak staan. Één ga ik binnenkort verkopen. Het gaat om een vroeg model, dat verbouwd is naar een 20" wiel en voorzien is van een bagagedrager. Foto's en details binnenkort in de afdeling "verkoop".
Groeten - andreas
Op zoek naar een BOB YAK er staat er ééntje tekoop 2e-hands op kapaza maar de vraag prijs is 250 euro, wetende dat je er een nieuwe kan aankopen voor een slordige 30 euro meer weet niet ??????
delanghe1 schreef:Op zoek naar een BOB YAK er staat er ééntje tekoop 2e-hands op kapaza maar de vraag prijs is 250 euro, wetende dat je er een nieuwe kan aankopen voor een slordige 30 euro meer weet niet ??????
250 voor een tweehands bob yak is prijzig als er een nieuwe voor 280 verkocht word, inderdaad. Aan de andere kant zijn er niet zoveel bob yaks op de tweedehandsmarkt waardoor de verkoper er misschien wel inderdaad 250 voor zou kunnen krijgen.

Ik ben zelf de laatste tijd een beetje aan het kijken naar de opties rond een bob yak (of imitatie) Dit vooral in combinatie met een Alligt "Kleine" ligfiets waar ik een nexus 7 achterwiel in aan het maken ben. Daarnaast zal de kar ook gebruikt worden achter een reguliere fiets (gelukkig ook met een nexus 7 naaf).
Goedkoopste tot nog toe is een duitse imitatie voor ongeveer 60 a 70 euro inclusief verzenden.
Tweede optie is een Arnhemse verkoper die schijnbaar zelf een imitatie maakt en verkoopt voor plusminus 120 euro.
Derde optie is een imitatie via bikes-exclusive.nl voor bijna 200 euro.
Vierde optie is toch voor een "echte" te gaan, duur met een prijs van richting de 300 (zoniet eroverheen) maar wel met gegarandeerde kwaliteit.
Die imitaties zijn volgens mij zonde van je geld, zeker voor de prijzen die ervooor gevraagd worden.
Wim
Wim schreef:Die imitaties zijn volgens mij zonde van je geld, zeker voor de prijzen die ervoor gevraagd worden.
Wim
Ik snap je reactie, ben ook nog hevig aan het dubben. Voor mezelf vind ik 300 euro voor een karretje nogal aan de dure kant. Aan de andere kant als het dan "je leven lang" meegaat, dan is die 300 euro eigenlijk niets.
Verder is in eerste instantie het karretje bedoeld als begagedrager vervanger, en niet zozeer als reiskar. Maargoed ook dan zal het honderd keer beter fietsen met een karretje wat gewoon "goed bruikbaar" is, dan een karretje wat goedkoop en snel snel in elkaar gelast is.
Ik denk dat zodra het weer weer beetje beter aan het worden is, dat ik dan richting arnhem fiets (woon zelf in Zutphen) en dan een proefritje maak met de imitatie van die arnhemse zelfbouwer. Ook gewoon vanwege het gevoel of het karretje betrouwbaar aanvoelt.