Additionally, paste this code immediately after the opening tag: afsluiting bovenkant Vaude backroller fietstassen - Forum Wereldfietser

afsluiting bovenkant Vaude backroller fietstassen

De backroller fietstassen sluit je af door deze naar binnen te vouwen en met een gesp af te sluiten, maar loop je dan niet het risico dat er alsnog regenwater of i.d. naar binnen kan lopen? M'n vraag is of mensen hier een "mutsje" overheen trekken of of een regen"cape"(kan effe niet op het juiste woord komme)?
Er loopt geen druppel naar binnen! :wink:

Heb een van deze tassen 5 jaar lang iedere dag voor naar het werk gebruikt (Vaude Aqua, met rolsluiting). Absoluut waterdicht en niet af te beulen.

Overigens rol ik ze naar buiten toe, en niet naar binnen.
Ik heb de zelfde tassen, maar dan van Ortlieb al 12 jaar .Nog nooit propblemen gehad.
Je moet natuurlijk wel opletten dat je tas niet te vol zit zodat je geen "volle draai' meer kan maken.
Dirk
DriesBa schreef:De backroller fietstassen sluit je af door deze naar binnen te vouwen en met een gesp af te sluiten, maar loop je dan niet het risico dat er alsnog regenwater of i.d. naar binnen kan lopen? M'n vraag is of mensen hier een "mutsje" overheen trekken of of een regen"cape"(kan effe niet op het juiste woord komme)?
Ik gebruik die dingen nu twee jaar. Er loopt geen druppel binnen. Mutsen, capes, condooms, whatever. Vergeet het Driesba: het is allemaal niet nodig.
@DreisBa: dat is echt niet nodig... wel een goeie 'draai' maken en er loopt echt niets doorheen hoor.

Vanwaar je vraag? Vertrouw je het niet?
Systeem komt uit de kanowereld.......en die dingen willen wel eens omslaan 8)
In die kanowereld rollen ze 'm wel 5 keer om, fietsers vaak 1-3x. Evengoed is het waterdicht. Wil je op safe spelen, dan zeggen de fabrikanten zelf 3x oprollen.
fietsjunks schreef:@DreisBa: dat is echt niet nodig... wel een goeie 'draai' maken en er loopt echt niets doorheen hoor.

Vanwaar je vraag? Vertrouw je het niet?
Jazeker wel, edoch had ik de tas vrij vol gedaan en dacht dat de regensneeuwwater(scrab(b)lewoord) weleens naar binnen kon lopen en heb daarom een deel eruitgehaald. Mijn ervaring met die tassen is precies 1 week, vandaar mijn vraag. Maar ondanks dat iedereen hartelijk dank voor de reacties: ik heb er nu vertrouwen in. :D