Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Visa, double entry Laos - Forum Wereldfietser

Visa, double entry Laos

Ik zit wat te puzzlen,

ik wil vanuit het noorden van Thailand doorsteken door Laos naar Noord vietnam daar een rondje maken en vervolgens terug naar Laos en af te zakken naar Cambodja om weer in Bankok uit te komen.

Volgens visum.nl is er geen double entry of transit mogelijk. Is dat zo?

Aan de grens 15 dagen is voldoende om door te steken,
maar een 30 daags van te voren regelen voor terugweg vietnam-laos om vervolgens eerst aan de grens een 15 daags te gebruiken lijkt mij onmogelijk, of zie ik dat verkeerd?

Is tweemaal 15 dagen mogelijk en hoeveel tijd moet daar dan tussen zitten?
En is 15 dagen genoeg om af te zakken door Laos?
Roald schreef:Ik zit wat te puzzlen,

ik wil vanuit het noorden van Thailand doorsteken door Laos naar Noord vietnam daar een rondje maken en vervolgens terug naar Laos en af te zakken naar Cambodja om weer in Bankok uit te komen.

Volgens visum.nl is er geen double entry of transit mogelijk. Is dat zo?

Aan de grens 15 dagen is voldoende om door te steken,
maar een 30 daags van te voren regelen voor terugweg vietnam-laos om vervolgens eerst aan de grens een 15 daags te gebruiken lijkt mij onmogelijk, of zie ik dat verkeerd?

Is tweemaal 15 dagen mogelijk en hoeveel tijd moet daar dan tussen zitten?
En is 15 dagen genoeg om af te zakken door Laos?

Hoi,

Volgens mij is ook een double entry visa niet mogelijk.
Wat wel kan is, nadat je door Laos doorgestoken bent naar Vietnam, in Hanoi een nieuw visum van 30 dagen aanvragen voor Laos. En daar dan ook je Visum voor Cambodja regelen(Of deze in Vientiane) Bij veel travelagents is dat eenvoudig te regelen.

Ik weet niet wat de recente status is van de grensovergangen in het noorden en of je er een visum kunt verkrijgen.

Ik zou, als je start in Bangkok, daar een visum voor Laos en Vietnam halen. Dan vertrekken. Aangekomen in noord Vietnam, in Hanoi, een tweede visum voor Laos en een voor Cambodja. Eventueel kun je hier dan ook je Vietnamese verlengen als je meer tijd denkt te willen spenderen in Vietnam.. )Waarschijnlijk wel :D )

Zo is je rondje compleet. Wel even uitzoeken welke grensovergangen open zijn voor toeristen.
Vroeger moest je vanuit noord Laos helemaal afzakken ter hoogte van Vientiane, om Vietnam, bij Nam Phao, binnen te komen.
En dan weer naar het noorden.

Toen ik in 2004 in Laos was ging er net een grensovergang open in het noorden, bij Nam Cung, wat de route aanzienlijk inkorte.
De weg was daar echter een uitdaging (Bijna niet aanwezig). Het was dan ook meer geluk dan wijsheid om in Hanoi aan te komen.

Maar goed, dat was in 2004, er kan veel veranderd zijn sinds die tijd.

Veel succes met het uitzoeken van je trip.

Gerco.
Beste Roald,

Wanneer wil je gaan? Let op de hete tijd die eind februari begint!

Als je korter dan 30 dagen in Thailand verblijft en je landt in een vliegtuig, dan hoef je vooraf geen visum aan te vragen. je vult in het vliegtuig een landing en vertrekkaart in. Op de luchthaven een stempel in je paspoort krijgen voor 30 dagen. Verder wordt de vertrekkaart in je paspoort geniet. Bij je vertrek uit Thailand haalt de beambte deze vertrekkaart uit je paspoort.
Kom je Thailand binnen over land, dan krijg je een stempel voor slechts 15 dagen.

Vind je die 15 dagen tekort, dan kun je ook vooraf een double entry visum aanvragen bij de Thaise Ambassade in Den Haag of het Thais Consulaat in Amsterdam. Pasfoto's meenemen en je moet je vluchtgegevens laten zien. Je kunt je paspoort pas de volgende dag ophalen.

Voor Laos kun je een visum aan de grens kopen. Dit visum is 30 dagen geldig, maar als je Laos uitgaat, dan is dat visum niet meer geldig. Als je Laos weer inkomt, moet je aan de grens opnieuw een visum kopen.

Voor Vietnam moet je vooraf een visum aanvragen. Ik zou dat in Vientiane doen.

Voor Cambodja kun je een visum kopen bij de meeste internationale grensposten.

Zorg voor voldoende recente pasfoto's en kopien van je paspoort.
Ok, bedankt voor de reacties,

Het duurt nog wel een tijdje voor dat ik ga, komend najaar, waarschijnlijk begin ik al vanuit Malaysia te fietsen.

Zover ik heb kunnen vinden is de noordelijke grensovergang naar Dien Bien Phu open.
Houd vanuit Maleisie er rekening mee dat je dan Thailand overland binnen komt. Je kunt een Thais visum ook betrekken in het Thais Consulaat in Georgetown op het eiland Penang.