Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen van Calgary naar Vancouver - Forum Wereldfietser

Fietsen van Calgary naar Vancouver

In juni willen wij een fietstocht ondernemen van Calgary naar Vancouver en daar Banff NP (eventueel), Glacier NP, Olympic NP en Vancouver Island doorkruisen.
Weet iemand een geschikte route en is dat haalbaar in 4 a 5 weken; we fietsen 400-500 km per week. Wat zijn geschikte kaarten, en aalle andere relevante tips zijn zeer welkom!
Alvast bedankt!
Valentijn van den Berg
Beste Valentijn,

Probeer eens bij Adventure Cycling. Zij hebben divers kaarten en routes van de Rocky Mountains.

http://www.adventurecycling.org/

Groetjes,

Bert
En kijk ook eens op de fietsvakantiewiki of landeninformatie, daar vind je vast meer tips!

Wij denken erover om dit jaar ook die kant op te gaan, alleen wat later in het seizoen.. er schijnt nog iemand te moeten herstellen van iets... :roll: 8) :shock: :wink:
Iemand van het forum heeft zo iets ongeveer andersom gedaan:
http://luddo.freehostia.com/Canada/canada2004.htm
whave schreef:Iemand van het forum heeft zo iets ongeveer andersom gedaan:
http://luddo.freehostia.com/Canada/canada2004.htm
Ja dat heb ik inderdaad. Reden om in Vancouver te beginnen was omdat je dan eerst laag begint en vervolgens langzaam de bergen in fietst. Calgary ligt op 1000 meter hoogte.

Glacier heb ik niet aangedaan. Wel een aantal wandelingen gemaakt bij Banff, Lake Louise en Mount Robson (erg mooi) en ook is het Peter Lougheed Provincial park.

Totaal heb ik drie weken gefietst, maar ik heb wel behoorlijke afstanden afgelegd.

groet

Luddo
Luddo's broer (ik) heeft de tocht in omgekeerde richting gedaan (niet helemaal tot Calgary, maar Banff). Van Vancouver via Vancouver Island naar Olympic NP (helaas niet bezocht vanwege te slecht weer), dan via Washington State, Idaho en Montana tot Glacier NP via de Adventure Cycling Northern Tier route; Van Glacier NP over de Logan Pass naar het Canadese Waterton Lakes en Peter Lougheed park tot Banff en verder (3 weken fietsen). Als je deze route andersom fietst heb je de hoogtepunten op het begin, dus dat is minder leuk lijkt me. Zie mijn verslag op mijn website: http://moh.freehostia.com/usa_can
valentijn.vandenberg schreef:Weet iemand een geschikte route en is dat haalbaar in 4 a 5 weken; we fietsen 400-500 km per week. Wat zijn geschikte kaarten, en aalle andere relevante tips zijn zeer welkom!
Alvast bedankt!
Valentijn van den Berg
Ik ga dit jaar ook die kant op. Voor de voorbereiding heb ik van ITM de kaart British Columbia South (1:925.000) gekocht. Ik vind 'm zeer bruikbaar.
Met de kaart en een programma als Bikely of GPSies (mijn favoriet) kan je dan zelf verschillende route-varianten maken, waarvan je zowel de totale afstand als het profiel kan aflezen.

Gerd
Ik heb jaren geleden op Vancouver Island gefietst van noord naar zuid (van Port Hardy naar Victoria). Ik vond het vreselijk daar. Vooral omdat de weg zeer druk was met vrachtwagens die hout transporteerden en ook zeer smal (zonder berm). Verder herinner ik me dat het landschap daar ook niet echt aantrekkelijk was (alleen maar bos, bos, bos ..). Als je dan toch nog een week over hebt dan kan je beter nog een rondje rond Calgary eraan vast plakken.
(Of Vancouver - Seattle o.i.d.).

Rutger
@GerdC: wanneer ben je van plan die kant op te gaan?

Wij gaat iets later in het seizoen denk ik. Eerst dachten we nog aan Oost-Canada (leek ons beter voor Elmar en z'n knietjes), maar West-Canada trekt eigenlijk veel meer.. :roll:
fietsjunks schreef:@GerdC: wanneer ben je van plan die kant op te gaan?
Ik weet het nog niet precies, maar ik denk over juli/augustus (weliswaar druk, maar de meeste kans op mooi weer in de bergen).

Gerd
Ik was er zelf al eens in juni/juli, maar dat is nu 14 (!!!) jaar geleden...

Wij denken aan augustus-september.
fietsjunks schreef:Ik was er zelf al eens in juni/juli, maar dat is nu 14 (!!!) jaar geleden...
De tocht die ik had gemaakt was óók in juni/juli, 14 jaar geleden (1996)... :wink:
De tovenaar schreef:
fietsjunks schreef:Ik was er zelf al eens in juni/juli, maar dat is nu 14 (!!!) jaar geleden...
De tocht die ik had gemaakt was óók in juni/juli, 14 jaar geleden (1996)... :wink:
Jeetje... we worden oud.. :?

Gisteren de foto's nog zitten bekijken, vreselijke foto's haha! Gelukkig is dat nu beter, maar misschien dat ik daar over 14 jaar ook wel weer anders over denk!
fietsjunks schreef:Jeetje... we worden oud.. :?
Ik dacht al wat zie ik toch de laatste tijd aan je.
Muts! :wink:
Blanche schreef:
fietsjunks schreef:Jeetje... we worden oud.. :?
Ik dacht al wat zie ik toch de laatste tijd aan je.
Muts! :wink:
Love u 2 Moppie van me! ;)
fietsjunks schreef:
Blanche schreef:
fietsjunks schreef:Jeetje... we worden oud.. :?
Ik dacht al wat zie ik toch de laatste tijd aan je.
Muts! :wink:
Love u 2 Moppie van me! ;)

Hee niet zo off topic anders stuur ik je een Apple Swap :lol: :lol: :lol:
Sorry Valentijn....vanaf nu wordt het weer serieus in dit draadje en gaan we het hebben over Canada.
Het wordt nog druk zo in Canada..... Met zijn allen maar ergens tussen Jasper en Banff afspreken dan zo eind juli? :lol:
AB schreef:Het wordt nog druk zo in Canada..... Met zijn allen maar ergens tussen Jasper en Banff afspreken dan zo eind juli? :lol:
Ha ha dat doet me herinneren aan mijn tocht in '96, ik had destijds via internet een vage afspraak met een Nieuw Zeelandse wereldfietser gemaakt om elkaar ergens rond Glacier NP te ontmoeten, maar hij bleek telkens een paar dagen voor me uit te fietsen. Uiteindelijk heb ik 'm toch nog ingehaald ter hoogte van Jasper, ruim een week later. ;-)
Bedankt voor de vele reacties, en leuk om te horen dat ik bij sommigen zo veel herinneringen heb opgeroepen!
Maar inderdaad terug naar het onderwerp.
Onze tocht gaat in juni plaatsvinden.
Dus hoor ik graag nog wat routevoorstellen, geschikt voor die periode.
Onze opties zijn op dit moment:
1. rondje vanuit Calgary: de Rockies in, met bezoek aan bijv. Banff, Jasper en Glacier NP (USA), of
2. rondje vanuit Vancouver met bezoek aan bijv. Vancouver Island, Olympic NP (USA), North Cascades NP (USA); of
3. Calgary - Vancouver (of omgekeerd) met in ieder geval Glacier NP (USA) erin.
We zijn van plan 1500 - 2000 km te fietsen.
Welke van de 3 routes is het meest realistisch?
Heeft iemand wel eens (een deel van) de Kettle Railway Trail gefietst en wat is je ervaring? En zou het een beetje in 1 van onze routes passen?
Alvast weer bedankt!
Valentijn
Hoi Valentijn,

Ik denk dat je ook veel antwoorden op je vragen kunt vinden door even rond te kijken op de FietsvakantieWiki, het forum en Google kan je daar ook bij helpen.