Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen buenas aires - Forum Wereldfietser

fietsen buenas aires

In november a.s. wil ik naar Patagonie om daar enkele weken te gaan fietsen.

Ik vlieg dan op Buenas Aires en daarna door naar San Carlos de Baroliche. Terug van Ushuaia naar Buenas Aires. Buenas Aires heeft 2 vliegvelden. 1 voor internationale vluchten en 1 voor binnenlandse vluchten.

Wie kan mij meer vertellen hoe ik mij het makkelijkst tussen de vliegvelden kan verplaatsen. Kan dit makkelijk per fiets of is taxi, bus of trein een betere optie.

Waar kan ik het beste overnachten. Zijn er bijvoorbeeld campings of hostals. Ik zal tijdens de heen- en terugreis enkele dagen in Buenas Aires verblijven en wil ook graag wat van de stad zien.

Groeten,
Edwin
Het internationale vliegveld ligt een flink eind buiten het centrum. Het is onverstandig om op de fiets te gaan. Tussen het vliegveld en het centrum ligt een snelweg waar je niet op mag (en ook niet wil) fietsen. Als je probeert op kleinere wegen te fietsen kom je door een paar wijken waar je beter niet als rijke toerist kan fietsen (zie oudere berichten op dit forum). Een taxi dus. Er zijn wel taxi's te vinden met genoeg plek voor een fiets (voorwiel eruit) en bagage.

Met het andere vliegveld heb ik geen ervaring. Met een camping ook niet. Er zijn wel hostals die niet te duur zijn en een veilige plek hebben voor een fiets. Kijk bijvoorbeeld een reisgids (lonely planet of footprint) in in de bibliotheek en noteer het email-adres. Na een lange reis is het fijn als je iets gereserveerd hebt.
Een tijdje geleden is een soortgelijke vraag op het forum gesteld.
Volgens mij is Lars wel vanaf een vliegveld de stad ingefietst. Hij is denk ik één van de weinige fietsers die dit doen.

Voor 120 pesos konden wij in 2008 met twee fietsen in een Berlingo taxi vanaf het vliegveld (Ezeiza, vanuit Ushuaia met Aerolineas) naar ons hostel komen. Prima ritje, drukke weg.

Met het andere vliegveld heb ik geen ervaring maar daar zal ongeveer hetzelfde gelden.

Hostels, hotels, etc. zijn er volop in Buenos Aires. Wij verbleven in Tanguera Hostel in de leuke wijk San Telmo. Dat beviel erg goed. Via websites als hostelworld.com kun je reserveren. Anders kun je vanuit Ushuaia bellen met een hostel.

In Ushuaia kan ik Hostel Aonikenk aanraden: vanaf de ontbijttafel heb je super uitzicht over het Beaglekanaal!
[quote]
Een tijdje geleden is een soortgelijke vraag op het forum gesteld.
Volgens mij is Lars wel vanaf een vliegveld de stad ingefietst. Hij is denk ik één van de weinige fietsers die dit doen.
[quote]
Klopt, en een van de weinigen die niet weten hoe het 'quote' werkt ;-)

Maar idd, ik ben vorig jaar vanaf het internationale vliegveld Buenos Aires ingefietst, het eerste stuk over genoemde snelweg wat niet echt plezierig was maar wel redelijk safe rijdend over de vluchtstrook. Mag niet maar zelfs langs agenten gereden die me niet staande hielden.
De eerste de beste gelegenheid genomen om van die snelweg af te komen deed mij in een krottenwijk belanden. De weg vragend raden mensen mij af om de door mij uitgestippelde route ( iets oostelijk van de snelweg ) te nemen maar ja .... fietsers hebben er nu eenmaal een hekel aan om terug te rijden ...
Dus waagde ik het er maar op, midden op de weg, ehhh, modderpad rijdend met een flink tempo en alles en iedereen ziend en in de gaten houdend.
Toen ik na een km of 2 een vrouw alleen zag lopen vroeg ik haar of het hier echt zo onveilig was en zij zei, "een beetje"
Al met al was ik blij dat ik erdoor ben gekomen zonder incidenten.

Maar dat ben ik altijd als ik een drukke stad door heb gefietst :wink:
Bij steden als dit is een kaartje altijd wel handig. De krottenwijken moet je gewoon kunnen omzeilen.

Gewoon 1e weg rechts de Los Chivatos op richting de Av. V. Fair.
lars de wit schreef:

Een tijdje geleden is een soortgelijke vraag op het forum gesteld.
Volgens mij is Lars wel vanaf een vliegveld de stad ingefietst. Hij is denk ik één van de weinige fietsers die dit doen.

Klopt, en een van de weinigen die niet weten hoe het 'quote' werkt ;-)

Maar idd, ik ben vorig jaar vanaf het internationale vliegveld Buenos Aires ingefietst, het eerste stuk over genoemde snelweg wat niet echt plezierig was maar wel redelijk safe rijdend over de vluchtstrook. Mag niet maar zelfs langs agenten gereden die me niet staande hielden.
De eerste de beste gelegenheid genomen om van die snelweg af te komen deed mij in een krottenwijk belanden. De weg vragend raden mensen mij af om de door mij uitgestippelde route ( iets oostelijk van de snelweg ) te nemen maar ja .... fietsers hebben er nu eenmaal een hekel aan om terug te rijden ...
Dus waagde ik het er maar op, midden op de weg, ehhh, modderpad rijdend met een flink tempo en alles en iedereen ziend en in de gaten houdend.
Toen ik na een km of 2 een vrouw alleen zag lopen vroeg ik haar of het hier echt zo onveilig was en zij zei, "een beetje"
Al met al was ik blij dat ik erdoor ben gekomen zonder incidenten.

Maar dat ben ik altijd als ik een drukke stad door heb gefietst :wink:
Heel herkenbaar :lol:
Wij probeerden over de snelweg vanaf het vliegveld de stad te bereiken. Ging eigenlijk helemaal niet gek. Totdat we de tolpoortjes tegenkwamen en ik tegen de openslaande deur van de tolpoort botste toen de ambtenaar eruit schoot om ons tegen te houden 8) . Enige oplossing was de krottenwijken in te schieten en op gevoel en kompas het centrum te bereiken. ...... Dus ja, je kan over de weg het centrum bereiken :lol:
Je hebt honderden euro's betaald om naar BA te vliegen, waarom zou je dan voor je eigen veiligheid en comfort niet een paar extra eurootjes besteden aan een taxirit?
Wij moesten wel, vanwege aankomst in de avond, want om dit traject in het donker te doen... Anders zouden we het zeker ook hebben gedaan.
De stad uitgaan kan ook goed per trein, naar de eerstvolgende stad, of helemaal naar Bariloche of Tucumán of Córdoba. Een slaapcoupé bij voorkeur. Je slaat dan een relatief saai stuk Argentinië over.