Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets in trein vanuit St. Petersburg? - Forum Wereldfietser

fiets in trein vanuit St. Petersburg?

Hallo beste medefiets reizigers:

Ik ben bezig met het voorbereiden van een 25 daagse tocht die via Stockholm naar Finland gaat, en de laatste 3 dagen verblijf ik in St. Petersburg. Met de trein terug komen is natuurlijk geen probleem, maar de fiets mee zien te krijgen zal wel wat meer moeite kosten!? Is er iemand die dit al eerder heeft gedaan? Is het toegestaan? Ik doe er twee dagen over: van St. Petersburg naar Warschau (25 uur onderweg!!!) en het tweede deel is minder een probleem dat gaat over bekend terrein...Ben benieuwd...Zeker omdat het treinkaartje pas gekocht kan worden op het station waar ik vertrek (!)

Groet, peter janssen

Mijn vrouw is slaviste en heeft in het verleden langdurig in St. Petersburg verbleven. Te lang en met teveel spullen om er goedkoop naar te vliegen. De keus was dus tussen de trein via Polen of de bus via Zweden naar Helsinki (en dan het laatste stukje met de trein). De laatste oplossing (met de bus via Zweden en Finland) gold onder degenen die het konden weten als verre te verkiezen (in de treinen en op het station in Warschau werd veel gestolen). Ik weet alleen niet of die bussen ook een fiets kunnen meenemen.
Wim