Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam. woensdag 6 januari 2010. - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam. woensdag 6 januari 2010.

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we weer het 'Rondje Amsterdam'. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (t.o. FEBO).
Op 6 Januari fietsen we het eerste Rondje in het nieuwe jaar 2010.

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast; je eigen inbreng wordt gewaardeerd. Bij grote tempoverschillen splitsen we de groep. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug.
Tot nu toe waren de weersomstandigheden nog nooit een spelbreker. Zorg bij duisternis voor goede verlichting en opvallende kleding. Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.

Noteer al vast de volgende Rondjes in je agenda: 6 januari, 3 februari, 3 maart, 7 april, 5 mei, 2 juni. Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig. Zorg dat je er bij bent.

Tot ziens.
Koert Schouten
:D Een Rondje Amsterdam blijft niet altijd zonder gevolgen. Op 14 december jl. zijn Wim en Marjan in het huwelijk getreden. Hun honeymoon werd, geheel in wereldfietsstijl, bij min zes graden gevierd in een tentje op de paalcamping aan de Kruiskade te Hazerswoude. Wim en Marjan, gefeliciteerd namens alle Wereldfietsers. :D
Ik zie een valentijnsdag speciaal ronde van Amsterdam aankomen!
Wanneer er vandaag geen sneeuw valt gaat het Rondje Amsterdam gewoon door. De polderwegen zijn sneeuwvrij en goed te fietsen. We doen het rustig aan en nemen wat meer tijd voor de warme chocolademelk. Denk aan opvallende kleding en helm.
Het is nu bijna 17.00 uur en jawel, het sneeuwt.
Nu is het fietsen in het algemeen door een vers gevallen sneeuwlaagje wel te doen.
Ik ben in dubio.
Volg je hart of de buienradar.
Door een wit besneeuwd landschap fietsen is ook in het donker het op één na fijnste wat er is.
Ik ben in elk geval om 19.00 uur bij de Berlagebrug.
Froggy schreef:Ik zie een valentijnsdag speciaal ronde van Amsterdam aankomen!

14 Februari?
Wat is je plan James?
Voor de zekerheid loop ik nog even de FEBO binnen, maar helaas. Het ziet er naar uit dat ik dit Rondje alleen zal fietsen; voor het eerst in haar geschiedenis. Ik besluit langs de oostelijke oever van de Amstel naar Ouderkerk te fietsen. Het dorpje ligt er bij als een plaatje van Anton Pieck. Ik fiets het ophaalbruggetje over, de dijk van de Bullewijk op en laat het dorpje achter me. De eenzaamheid en stilte van de polder zijn volkomen. Ik waan me een ruimtevaarder die door het luchtledige zweeft. De verlichting van de A-2 in de verte en de zwaailichten van de sneeuwploegen die de snelweg weer begaanbaar proberen te maken, zijn de enige tekenen van een andere realiteit. De knotwilgen zijn wit besneeuwd en in het land zie ik de donkere silhouetten van een aantal runderen. De Waver kronkelt als een zwart lint door het witte landschap. Na de Stokkelaarsbrug blijf ik de oostelijke oever volgen en bij Nessersluis steek ik weer de Waver over om hierna langs de Amstel terug naar Ouderkerk te fietsen. Het strijklicht van de lantarens van de overkant accentueert het grillige patroon van de over elkaar geschoven ijsschotsen. De sneeuw hoopt zich op tussen de voorband en het spatbord. Hierdoor sproeit de sneeuw over mijn schoenen en ondanks de dubbele sokken veranderen mijn voeten in ijsklompen. Maar het deert me niet. Van de schoonheid van het landschap gaat een betoverende werking uit. Ik geniet intens. Weer fiets ik door Ouderkerk. Hierna helpt de file auto’s op de Provinciale weg me tot mijn spijt uit de droom.
Dank je Koert, wrijf het er maar lekker in. Ik was zo graag meegefietst, ware het niet dat ik net ontdekt had dat mijn frame gebroken was.

Maar die intens stille beleving is je gegund! Dank voor het verslag.
Erik,

Ja, met jouw ervaring in de sneeuw zou het een eitje zijn geweest.
Een gebroken frame? Hoe krijg je dat voor elkaar?
Wanneer het niet lukt je fiets gerepareerd te krijgen voor volgend weekend en je zou zonder fiets komen te zitten, waarschuw me dan even.
Ja, mooi Koert. Ik kan me de idylle goed voor stellen. Stokkelaarsbrug, de Waver, enzo...

Ik ben vanuit kantoor de Kalfsjeslaan op gefietst.

Fietsen door een sprookjesachtig wit Amsterdamse Bos, is naast er langlaufen het mooiste. Gisteravond naar huis en vanochtend naar mijn werk, opnieuw al die winterse taferelen. Daarbij gleed ik slecht eenmaal onderuit, op een door sneeuw gecamoufleerde ijsrichel. Het verkeer op de Schipholweg naast mij was volledig vastgeraakt. Ik haalde een fietser in die wat mompelde... 'Ben ik blij dat ik met de fiets ben', nu verstaanbaar herhalend. Ik deelde de vreugde met hem. Door het laagje sneeuw, van tweemaal de fietsbandhoogte was ik héél veel auto's te snel af.
Volgende week weer, inspectie Geniedijk bijvoorbeeld.

Wim
Koert Schouten schreef:
Froggy schreef:Ik zie een valentijnsdag speciaal ronde van Amsterdam aankomen!
14 Februari?
Wat is je plan James?
Wat dachten je van Rondje Rotterdam op 14 februari ? Ook Amsterdammers van harte welkom !