Ik ga over 14 dagen via bangkok naar grens cambodja(trein-bus?)voor 1 maand daarna laos voor 6 weken,heeft er iemand nog recent nieuws v.w.b. de veiligheid,malaria,atractieve route,visa grens of ambassade bangkok(?),nog een return-visa nodig bij terugkeer grensovergang thailand? Wisselkoers cambodja en laos,etc,etc.enne.......als er nog iemand met een senior mee wil fietsen lijkt mij dat gezellig!!!!!
Hallo,
Ik ben net terug uit Cambodja, en heb daar zeer fijn gefietst.
Cambodja is een vlak land, (met uitzondering van het zuiden ).
Ik ben zelf via pnhom Phen aangekomen, dus niet via Thailand. Van een paar andere fietsers hoorde ik dat de weg vanuit Thailand naar Siem Reap erg slecht was, met veel Potholes.
Op dit moment krijg je ongeveer 4040 Riel voor een dollar.
Het beste is om wat dollar geld meet tenemen, en Euros. De Euro's kan je in de grote steden omwisslen voor dollar's.
Voor de drankjes en eten onderweg, kun je het beste met riel betalen.
Deze krijge door of met dollars te betale of te wisslen, in veel steden is een Cambodia bank waar je dollar in Riel kunt omzetten.
Volgens mijn GGD is er alleen in het zuiden van Cambodja kans op Malaria.
Lees Shinoukville, Kampot en Kep. Waarschijnlijkook aan de grens met Laos.
Ik heb me altijd erg veilig gevoeld in Cambodja. Okay ik ben pas 40, en gemiddeld een kop groter dan de meeste cambodjanen. Een beetje common sense, en er zal je niet veel gebeuren.
Zorg dat je een goede kaart hebt en je kunt dan ook van het asfalt wat vaak leuke momenten oplevert.