Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noorwegen - Tunnelguide for syklister pa riksvegene i Norge - Forum Wereldfietser

Noorwegen - Tunnelguide for syklister pa riksvegene i Norge

Hallo allemaal,

Wie oh wie weet hoe wij aan deze brochure kunnen komen?
We hebben het Noors verkeersbureau al aangeschreven, maar helaas hebben we geen reactie mogen ontvangen.
We zouden deze tunnelgids voor fietsers graag willen hebben voordat we naar Noorwegen gaan, kunnen we een beetje rekening houden met de route.

Alvast bedankt voor de reacties!

El & El

Al geprobeerd via de Noorse fietsersbond: post@slf.no

Ergens anders op dit forum kwam ik dit tegen:
Landeninfo schreef:Reisgidsen
· Tunnelguide for syklister; Handige en gratis gids waar alle tunnels in zijn aangegeven die verboden zijn voor fietsers en of ze wel of niet verlicht zijn. Volgens het boekje heeft de NAF (Noorse ANWB) wagens rondrijden met fietsrekken, die gestrande fietstoeristen door een tunnel kan helpen. Hij is alleen in Noorwegen verkrijgbaar (info tel. +47 22654040)
Sebastian van den Bergen schreef:Reisgidsen
• Tunnelguide for syklister; Ik heb het boekje meegehad, maar niet 1 keer gebruikt.
Ook heel handig:

Planleggingskart: Sykkelruter i Norge:
www.slf.no
Postorder alleen in het Noors, ook bij fietsvakantiewinkel verkrijgbaar.
Kaart met Noorse fietsroutes en ook tunnel info.

Groeten, Wouter

Hierbij mijn mailcorrespondentie om de tunnelgids te krijgen:

It is sent to you now,
hope it reaches you soon.
br
karianne vige teie andersen
To: "Karianne Vige" <info@bike-norway.com>
Sent: Wednesday, June 23, 2004 6:33 PM
Subject: Re: Trollcycling

> Hello,
>
> My adress is:
> Thanks in advance,
>
> Wouter
>
> ----- Original Message -----
> From: "Karianne Vige" <info@bike-norway.com>
> Sent: woensdag 23 juni 2004 10:59
> Subject: Re: Trollcycling
>
> > give me your adress and we will send you the tunnelguide
Op http://www.visveg.no/norguide/
kan je een digitale kaart van Noorwegen bekijken waarop tunnels zijn aangegeven die voor fietsers toegankelijk zijn of verboden.

Klik op Road data->Bicycle tunnels aanvinken en inzoomen op de kaart

Soms heb je geen alternatief als je voor zo'n tunnel staat
de oude weg (toeristishe weg) die wel toegankelijk was voor fietsers was nog gesloten (sneeuw) omdat het nog geen hoogseisoen was, een zijweg die een totaal andere richting uit ging was na 20 km afgesloten, ook door sneeuw stond op het bord, en terug rijden was 300km om.
Dan kies je maar om de tunnel die verboden is voor fietsers toch te nemen, zorg wel dat je goede verlichting hebt voor en achter
fietsjunks schreef:Hallo allemaal,

Wie oh wie weet hoe wij aan deze brochure kunnen komen?
We hebben het Noors verkeersbureau al aangeschreven, maar helaas hebben we geen reactie mogen ontvangen.
We zouden deze tunnelgids voor fietsers graag willen hebben voordat we naar Noorwegen gaan, kunnen we een beetje rekening houden met de route.

Alvast bedankt voor de reacties!

El & El
Hallo El&El

De tunnelgids die lullie zoeken heb ik destijds (2000) bij de fietsvakantiewinkel (Woerden) gekocht. Erg handig!
Er zij heel wat "spannende" tunnels in Norge. Vooral de allerlaatste...
als je naar de Noordkaap gaat...

Succes, Peter