Additionally, paste this code immediately after the opening tag: montage banden - Forum Wereldfietser

montage banden

heb moeite met monteren banden. Heb een setje Schwalbe Marathon Plus gekocht. Met een goede anti-lek. Deze band is erg stug op de velg te krijgen.

Had een setje 32-622 maar heb nu een 37-622 ivm met meer comfort. Dit moet geen probleem geven denk ik.
De Marathon Plus is berucht. De enige troost is dat je ze er niet af hoeft te halen vanwege een lekke band. Of het moet zijn omdat je ze echt zat bent: ze zijn niet alleen stug bij het omleggen, maar ook bij het rijden. Waar wil je gaan rijden dat je deze vrachtautoband nodig hebt?
Wim
stefanmtb schreef:heb moeite met monteren banden. Heb een setje Schwalbe Marathon Plus gekocht. Met een goede anti-lek. Deze band is erg stug op de velg te krijgen.

Had een setje 32-622 maar heb nu een 37-622 ivm met meer comfort. Dit moet geen probleem geven denk ik.
Zeker de eerste keer zijn het krengen, de draad wurmt zich aldoor uit het velgbed. Zeker bij de smalle uitvoeringen helpt het om de eerste helft van de band met toeclipriemen of tiewraps stevig in de velg geduwd te houden. Als je eenmaal over de helft bent lukt de rest ook wel
laatste stuk is erg lastig. Banden omleggen bij -5 helpt ook niet geloof ik.

probeer morgen binnen nog eens.
stefanmtb schreef:laatste stuk is erg lastig. Banden omleggen bij -5 helpt ook niet geloof ik.

probeer morgen binnen nog eens.
Met water of zeepsop op de hieldraad glijdt het rubber een stuk beter. Maar het probleem blijft dat de hieldraad niet in het dipe gedeelte van de velg wil blijven liggen bij de montage. En die ruimte kom je aan het eind te kort. Maar als het rubber beter glijdt kon het wel eens genoeg helpen
een erom, band beetje soepel proberen te maken. spanbandje gebruikt. nog erg lastig maar ben blij dat lukt. zo de andere. druk met sneeuwscheppen. :lol:
beide banden erom, lopen erg goed. erg tevreden
Ik leg mijn wiel plat, dan zakt die band vanzelf een beetje naar het midden. :)