Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Data Rondje Rotterdam - Forum Wereldfietser

Data Rondje Rotterdam

Afbeelding

Hieronder de data voor het Rondje Rotterdam. Misschien kunnen we nog eens met de andere rondjes meerijden. Een "Rondje op locatie"; uiteindelijk worden er regelmatig buitenlandse wielerklassiekers in Nederland gefietst... dus dan is dit ook een optie!

Rondjes in 2011 zijn altijd op de derde zondag van de maand.
16 januari - Langs de randen van Rotterdam en appeltaart bij Helma
20 februari - Bart's verjaardagsrondje
20 maart - Gepke's surprise route
17 april - Edwin's ronde om en langs IJsselmonde -> Travelduck takes the lead
15 mei - Klein maar fijn: tochtje van Gepke en Merlijn
19 mei - In weer en wind door het Westland
17 juli - ?
21 aug - ?

Verdere informatie:
- alle rondjes vertrekken om 12.00 vanaf de Euromast tenzij anders aangegeven
- opgeven hoeft niet, maar mag wel
- de afstand is zo'n 70 km, het fietstempo ligt tussen de 18 - 22 km/u.
- bij regen wordt er ook gestart
- na het fietsen gaan we, met wie zin heeft, uit eten in een leuk, lekker en betaalbaar restaurantje in Rotterdam.
- de opzet is dat steeds iemand anders een route uitzet. Heb je een leuke route in omgeving Rotterdam, laat het dan aan mij weten.
- tenslotte: hou de website in de gaten voor actuele informatie!

Tot ziens in Rotterdam (of elders in het land)!

Terugblik op 2010, ter inspiratie:
11 oktober - Eiland Voorne, vanuit Spijkenisse
8 november - Havenrondje. Fietsen tussen de zeeschepen
13 December - Rondje Rottemeren
17 Januari - Op en neer naar Den Haag
14 februari - Valentijnsrondje
21 maart - Hoera-het-is-Lente rondje
18 april - Havenrondje #2
16 mei - Via het westland naar de zee
20 juni - Met Jan mee naar het Zuiden...
juli - VAKANTIE
15 augustus - Fred's tocht
19 september - gecanceld
17 oktober - Voorne Putten o.l.v. Jaap
21 november - Langs de Vlist
En....zijn er al fietsers die de 13e dec aanhaken?
ja hoor! We zijn waarschijnlijk al met 5 personen!

Komen jullie ook?
Als alles een beetje meezit dan probeer ik op mijn fietsje te stappen. Lisette is op dit moment wat grieperig dus dat is nog niet zeker. Waar verzamelen we?
Het weer ziet er goed uit, dus het rondje gaat door!

Morgen overdag schijnt de zon geregeld. Vooral in het zuidoosten is er meer bewolking aanwezig en het blijft op de meeste plaatsen droog. De middagtemperatuur wordt ongeveer 3 graden bij een zwakke tot matige noordoostelijke wind.

We verzamelen zoals altijd onder aan de Euromast om 12.00 uur, daarna gaan we via een enigszins groene route naar de Rotte, en fietsen deze dan rechtsom om bij cafe Oud Verlaat wat te drinken. Door tot Moerkappele en dan weer terug... geen lang rondje, maar net leuk om de spieren warm te draaien. Al met al rond de 50 km, dus voor het donker zijn we weer terug bij de Euromast.

Ik ga deze keer niet uit eten, ik heb al een eetafspraak.

Tot morgen!
Beste Suus,
Ik wil me zondag 17/1 aansluiten bij het tochtje Rotterdam-Den Haag-Rotterdam. Tot zondag bij de Euromast. Groet Bob
Tijdens het eerste Rondje Rotterdam in 2010 gaan we naar Den Haag. Via Midden Delfland fietsen we naar het Binnenhof en dan weer terug langs de Vliet/Schie.

In het vorige rondje hadden we afgesproken om dit keer niet uit eten te gaan, maar om samen bij mij te eten. Het idee was dat iedereen iets te eten en te drinken meeneemt (salade, quiche, iets makkelijks). Het wordt dus een soort binnenhuis-picknick ter compensatie van het winterse weer. Ik maak in ieder geval een grote pan soep.

We verzamelen dit keer dan ook om 12.00 uur bij mij thuis (Pieter de Hoochstraat 23b) zodat je je hap & fles hier op het balkon kan zetten.

Tot zondag!
Suzanne

Afbeelding
Hoi Suzanne, leuk idee. Ik ben eindelijk van de partij en neem wel wijn mee.
Hoi Jim,

leuk dat je komt!

Te meer dat ik nu kan bewijzen dat je echt bestaat, de harde kern van het Rondje Rotterdam dacht al dat je een imaginary-cyclist was ;-)

tot zondag!
Suzanne
Leuk tochtje, ik ben er ook bij! Tot zondag,
Jaap
Met 7 snelle mannen vertrok ik vandaag voor een "rondje Den Haag". Er waren nieuwe mensen bij: Jim, Stefan, Ingmar, Frank en Bob en enkele oude getrouwen: Jan en Jaap.

Met flinke tegenwind zwoegden we door het open gebied van Midden Delfland, geen bosje dat enige beschutting bood en de eerste appeltaart-plek bleek helaas gesloten. Door dus naar Op Hodenpijl, het mooie kerkje/ restaurant waar we het eerste rondje Rotterdam ook gestopt waren. Daar was het warm, druk en smaakte de koffie naar meer. Stefan en Ingmar reden terug naar Barendrecht en de rest ging door naar Kijkduin via mooie dijkweggetjes langs kleine vaartjes. Verrassend leuk in een gebied waar vooral kassen staan. Voor we het wisten waren we in Kijkduin, waar Frank ons allemaal, en de vele wandelaars op het strand, verbaaste door in zijn onderbroek de zee in te springen!!! Een handdoek was niet nodig daarna; hij stond als een aalscholver op het strand om zich te laten drogen door zon en wind. Knalrood van de kou zat hij vervolgens op de fiets, wij hadden het al koud van het wachten...

Snel fietsten we door de duinen door naar Scheveningen waar we in het zonnetje een gebakken visje aten op een terrasje in de haven, het leek wel voorjaar! Het werd al donker dus hup, verder door Den Haag langs het Haagse Bos, Vredespaleis en de sjieke Lange Voorhout. Een bezoekje aan het Binnenhof kon niet uitblijven en na een fotosessie cq. fietshefwedstrijd fietsten we via de drukke binnenstad naar de Vliet/Schie en door naar Delft. We hadden inmiddels geen last meer van de wind dus we reden met een flink gangetje langs de sfeervol verlichtte grachten en daarna verder langs de Schie, door Overschie naar mijn huis in Delfshaven.

Jan haalde een zak patat, Jim een fles rode wijn, Bob had een blik worsten en Fries bier, Jaap wat blikken Duits bier en ik zette daarnaast soep, salade, brood en smeersel op tafel. Het was een prima maaltje na een dagje flink fietsen!
80 km stond er op de teller... en dat op een namiddag in de winter. Dat beloofd wat voor een volgende keer!

Het volgende rondje is een speciale surprise editie: een Valentijnsrondje op, hoe kan het anders: 14 februari!
Komt allen met rozen aan het stuur!

O ja, de foto's volgen zo spoedig mogelijk!