Ja, dat lijkt me ook!Robertjan schreef: Dan is het handig om van tevoren schakelen in te slijten.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik rij al drie jaar met een deore uitgeruste fiets en ik zou graag een Rohloff hebben gehad. Dat is een eenmalige investering. Voor die 500,- zou ik doorsparen. Mooie prijs voor een fiets met Rohloff! Voor mijn volgende woon-werkfiets moet ik ook maar eens in Renkum kijken!Mctijn schreef:Ja, daarom twijfel ik nog
Het is alleen wel 500 euro extra voor vrijwel dezelfde fiets. Het extra geld zit puur in de Rohloff.
Heeft iemand ervaring met de LCR?
Dit is de prijslijst 2009: http://www.gudereit.nl/gudereit_prijslijst2009.pdfWim schreef:Geen idee wat het kost, maar ik vind hun model STR veel mooier.
Wim
2400€, Duitse fiets en de exacte vorm van een Tubus Cargo. Dacht je nou echt dat zo'n B-merk zijn propositie zou verknallen door er een nepdrager ipv de echte op te zetten?Robertjan schreef:Wel SON, stalen frame en Brooks. Jammer dat ze het Sensor-model gebruiken voor het voorlicht. Ik zou 'm altijd aan laten (weet niet of dat kan met die).
Alle B&M etc sensorlampen kunnen uiteraard altijd handmatig in de stand aan gezet worden, Is ook niet veel meer voor nodig als een schuifje dat het oog afdektVerder is de achterdrager en het achterlicht me onduidelijk bij die Gudereits...
Je moet er altijd aan denken dat kwaliteit gelijk gesteld kan worden aan "geschiktheid voor beoogd gebruik", een oude en m.i. heel goede definitie in de kwaliteitswereld. Een aantal Nederlandse fabrikanten is die definitie ooit gaan uitleggen als "geschiktheid voor het door de fabrikanten beoogd gebruik", sinds waneer hun fietsen vooral geschikt zijn voor verkoop aan de gemiddelde koper.Robertjan schreef:Met al die andere merken die het niet zo nauw nemen met de kwaliteit (Giant, Gazelle, etc.) weet je soms niet meer dat je ook van het goede kunt uit gaan.
Wim schreef:Die er dan alleen maar op zondag mee naar het pannenkoekenhuis mag fietsen.
Tja dat zijn A merken, en die stralen uit dat ze zelf zo goed zijn en permiteren zich dus een 'eigen merk' drager (vermoedelijk in de eigen huisstijl) en sparen een paar euro. Gaat vast wel goed als je niet meer plannen dan een weekje langs rivieren met hotels hebtRobertjan schreef:Goed om te horen van die Sensor-serie.
Als de achterdrager zulk goed spul is, waarom zetten ze het dan niet eventjes op hun website? Lijkt me redelijk essentieel bij een Trekkingline fiets... Enfin, een verbeterpuntje voor Gudereit. Met al die andere merken die het niet zo nauw nemen met de kwaliteit (Giant, Gazelle, etc.) weet je soms niet meer dat je ook van het goede kunt uit gaan.
Mctijn schreef:SX75
Dat heb je mooi gedaan dan!! Volgens de prijslijst van Gudereit (http://www.gudereit.nl/gudereit_prijslijst2009.pdf) is de SX75 €949?Mctijn schreef:Totaalprijs 925 euro
Als je toch naar een Gudereit/Rohloff kijkt (bij Mastbergen en in de buurt bent van Wageningen?) dan zou je deze ook nog kunnen bekijken: http://www.re-cycle.nl/merken/diamant.htm. Deze fiets fietst heerlijk.Daarnaast lijkt me de LCR de perfecte fiets (Rohloff-14) voor 1800 euro. Ik vraag me af of het gemak in onderhoud de 500 euro extra waard is.