paklijst voor niet al te verre fietsritjes

hallo allemaal
ik zij van die hele lange paklijsten maar ik dat allemaal wel nodig als ik bijvoorbeeld naar belgié ga of naar duitseland,en de tijd dat het mooi weer is van mei tot eind september wat heb jij zoal mee als je diekand opga voor een paar weken wand ik koop hier afentoe dingen voor de paklijst die ik aan het zamen stellen ben.tot ik genoeg heb dan ga ik erop uit
gr marcel
Ik neem eigenlijk hetzelfde mee voor vier dagen als voor drie weken, want ik heb het toch en als je vier dagen gaat is het handig om vier sets shirts, fietsbroeken en sokken te hebben want dan ben je helemaal klaar.
Leon
Het grootste verschil zit in het weer dat je kunt verwachten: voor echt nat weer moet je toch wat meer regenkleding meenemen, plus wat extra droge spullen als je niet alles steeds snel kunt drogen. Voor koud weer heb je wat extra warm spul nodig: handschoenen, een buff, warme sokken, een warmere trui of zoiets. En misschien een warmere mat of een warmere slaapzak. Ook in de zomer kan het vooral 's nachts koud zijn als je de bergen in gaat. Afgelopen mei heb ik het in de Ardennen af en toe best koud gehad.
Wim
Stuurtas, achtertassen, rugzakje achterop

Stuurtas:
* Kaart
* paspoort, reisbescheiden, portemonnee
* Fotocamera + extra batterij(en)
* zonnebril

Achtertas I
* Water
* Slaapzak, lakenzak, opblaasbaar kussen
* truitje/jackje (evt. dons), 2 schone shirts (of 1 shirt en armstukken), 1 (afrits)broek, wat onderbroeken (is alleen voor 's avonds), lange fietsbroek/beenstukken, 2 paar sokken
* reparatiemateriaal

Achtertas II
* Kookpan 1L, bakpan, pannengreep, brander, aansteker, extra aansteker, in de pannen ook kruiden en peper&zout, kunststof afwasborsteltje (steel gedeeltelijk afgezaagd)
* Rijst/pasta, ketchup, bakolie, verse groenten, vlees(vervanger)
* Brood en beleg (hazelnootpasta, een salade) of crueslie en melk(poeder)
* Middageten (of onderweg een terrasje pakken)
* Evt. waterfilter

Rugzakje:
* Tent (overdwars), tentstokken (lengte)
* Slaapmatje
* Tentschoeisel
* Fles energiedrank (cola?)

Fietsframe:
* 2-3L water
* Brandstof voor brander (als je een benzinebrander hebt)

Waar ruimte bijdehand: regenkleding (tenzij geen regen verwacht wordt).
ik heb 2 achtertassen 2 voortassen en 1 reck pack tas dus kan nog wel een stukje verder rijden,dus de lijst hier boven daar zou wat meer bij kunnen als het gaat om een week of 3....4 weg
gr
Da's mooi, want ik was de scheerschuim, het scheermes, de tandenborstel en tandpasta, het kleine zeepje en de microvezelhanddoek vergeten... :oops:

Als je wilt kun je ook een compact comfortabel stoeltje meenemen (die van Tatteljee bijvoorbeeld).

Wil je nog meer meenemen, dan adviseer ik geen bakstenen maar natuurstenen. Dat past beter bij de omgeving. :D
Daar ben ik weer: bij mij past alles gemakkelijk in twee fietstassen, ook de tent, slaapzak en matje gaan erin. En dan ga ik gerust 4 weken op vakantie in Japan of de USA.
Klik hier voor mijn bagagelijst.
Marcel,

Bij een vakantie een aantal weken is het handig om 3 á 4 setjes kleding mee te nemen die je dan onderweg wast. Neem wel sneldrogende kleding mee, dit fietst niet alleen veel prettiger dan katoen maar is ook nog eens snel droog als je het onderweg uitwast.
ik heb 2 t'shirts van het merk regatta 1 lange broek met binnenbroek met zeem deze broek kan ik afritsen,en dan heb ik nog een stel fietsschoenen merk shimano heaas niet waterdicht.maar ik kan ook niet ff zomaar nieuwe kopen dus graar tips om dus geen natte voeten te krijgen.1 korte agu fietsbroek en een agu fietsjasje en 1 licht windjack nou dit was wel ff.
gr marcel
Dan moet je veel ruimte overhouden.
Wim
Mijn voorlopige paklijst voor Schotland mei 2010

Basis:
------
1 Fiets: Van Nicholas Pioneer
2 Achtertassen: Vaude Aqua
2 voortassen: Vaude Aqua
1 Stuurtas: Vaude

Fietsspullen:
-------------
2 Banden: Schwalbe Marathon 26-47
1 Pomp: Lezyne Road Drive
1 Spiegel: Zefal
1 Teller: CicloSport CM 4.4A
1 Fietsslot: Abus Primo 590 (180cm/435gr)
1 Zadelhoes: Vaude

Kampeerspullen:
---------------
1 Tent: Vaude Odyssee
1 Mat: Thermarest Trail
1 Stoel: Thermarest
1 Slaapzak: Yeti VIB 600
1 Kussensloop
1 Zaklampje

Fietskleding:
-------------
1 Softshell: Mallory & Irvine
1 Fietsshirt: Castrelli
1 Hemd: Icebreaker
2 Wielerbroek: Castrelli
1 Lange fietsbroek dun
2 Fiets sokken: Vaude
1 Waterdichte sokken: Sealzskin
1 SPD schoenen: Sidi Eagle
1 Pet

Bescherming:
------------
1 Regenjas: Gore
1 Regenbroek: Gore
1 Regenschoenen: Vaude
1 Zonnecreme
1 Zonnebril: Rudy Project Rydon
2 Lenzen, licht en smoke
1 Tissues

Casual kleding:
---------------
1 Fleece: Kaikkialla
1 T-shirt
1 Lange afritsbroek
1 Hemd: Craft
1 Onderbroek
1 Loopschoenen: Salomon
1 Zwembroek

Douche & Toilet:
----------------
1 Toilettas
1 WC papier
1 Handdoek
1 Washand
1 Douchecreme
1 Handcreme
1 Badslippers
1 Gel
1 Kam
1 Scheerapparaat
1 Tandenborstel
1 Tandenborstelhouder
1 Tandpasta
1 Tandenstokers

Afwas:
------
1 Schuurspons
2 Vaatdoek
1 Afwasmiddel

Was:
----
1 Wasteil: Ortlieb
1 Wasgel
1 Knijpers
1 Waslijn

Eten:
-----
1 Brander: Coleman F1 Lite
1 Gas: Coleman 250
1 Windscherm
1 Aansteker
1 Pannenset: Tefal Bivouac: Grote pan, Deksel, Hoes, 2 Houten knijpers
1 Bestek: Titanium mes, vork, lepel
1 Bord: Mepal
1 Beker: Mepal
1 Opscheplepel: Kunstof
1 Lasermes
1 Broodzakjes
1 Zout
1 Suiker
1 Olijfolie
1 Vuilniszak
2 Kant en klaar maaltijd
1 Brood
1 Jam
1 Fruit
1 Sultana
1 Theezakjes
1 Watertank

Vermaak:
--------
1 Fotocamera: Nikon P60
1 MP3 speler + radio: iRiver
1 Notitieboekje
1 Pen

Onderhoud:
----------
3 Imbus/torx sleutels
1 Binnenband
1 Plakset
1 Smeermiddel
2 Reserverspaken
1 Spakenspanner
1 Brooks sleutel

Diverse:
--------
1 Reisportomonnee
1 Papieren
1 Buitenlands geld
1 Creditcard
1 password email
1 kontaktadressen
1 Ehbo kitje
1 Oordopjes
2 Landkaart

Handig:
-------
1 Zakmes
1 Klitteband
3 Tieraps
1 Stukje touw
1 Stukje ducktape
1 Stukje afplaktape

Pakvolgorde:
------------
1. Rechtsachter: tent, slaapzak, waterzak
2. Linksachter: kleren, mat
3. Linksvoor: regenjas, 2*gas, binnenband, toilet, eten
4. Rechtsvoor: pannen, eten

Nog steeds aan het fine tunen! :twisted:
Het kan wel minder. Ik ga deze zomer naar het vergelijkbare Noorwegen met slechts twee achtertassen en een stuurtas. Wat je in Schotland niet mag missen zijn dingen tegen de muggen.
Wim
Wim schreef:Het kan wel minder. Ik ga deze zomer naar het vergelijkbare Noorwegen met slechts twee achtertassen en een stuurtas.
Dat is een keuze. Persoonlijk ga ik voor wat comfort (stoel, schoenen). En voor de balans in de fiets vind ik het prettig fietsen met voortassen. Maar dat moet een ieder voor zich weten.
Wim schreef:Wat je in Schotland niet mag missen zijn dingen tegen de muggen.
Wim
Is daar iets tegen te doen dan? :D
De verhalen over deet en al dat soort spullen zijn niet echt positief. Misschien dat ik daar ter plekke wat aanschaf, weet ik nog niet.
Onder andere vanwege de midges ga ik al om half mei heen, en niet later. Ik probeer zo vroeg mogelijk te eten, trek lichtkleurige kleding aan, niet bij bomen maar een beetje in de wind, tent goed afgesloten houden . . . ik hoop dat het allemaal meevalt. :roll:
MosiGuard
Robertjan schreef:MosiGuard
Ik zal het onthouden. Deze Midge Repellent lijkt me ook wel een optie. Maar dat zie ik wel als ik in Inverness ben aangekomen. Eerst maar eens aankijken of ik het zonder die chemische bende kan doen. :P
Leo van Lierop schreef:
Robertjan schreef:MosiGuard
Ik zal het onthouden. Deze Midge Repellent lijkt me ook wel een optie. Maar dat zie ik wel als ik in Inverness ben aangekomen. Eerst maar eens aankijken of ik het zonder die chemische bende kan doen. :P

Er is maar een oplossing dat ik weet tegen midges die niet chemische is..........November-februari op vakantie gaan :lol:

Weer een post verdwaald van de oorspronkelijk vraag! :oops:
Shane schreef:is..........November-februari op vakantie gaan :lol:
Met dit weer Corrieyairackpass op gaan . . . wel een uitdaging. :roll:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8450560.stm
nou ik hoop dat ik alles voor elkaar heb voor mijn 1ste tocht van de wereldfietser ( de beginnerstocht van 30 apr tm 9 mei).het zijn eigenlijk de kleine dingen die ik nog moet hebben,maar niet voor deze tocht alleen natuurlijk.
gr marcel
marcel22 schreef:ik heb ... een stel fietsschoenen merk shimano heaas niet waterdicht.maar ik kan ook niet ff zomaar nieuwe kopen dus graar tips om dus geen natte voeten te krijgen.
Sealskinz sokken zijn 100% waterdicht oa. verkrijgbaar bij bike4travel.

gr W
Marcel, waterdichte fietsschoenen die ken ik niet. Ik denk ook niet dat je dat zou willen. Schoenen moeten ademen.

Ik gebruik deze overschoentjes:
Afbeelding
Deze van Vaude vind ik overigens erg goed, qua pasvorm en waterdichtheid.

Maar ze zijn er ook goedkoper. Je kan er ook voor kiezen om te gaan schuilen onder een viaduct. :P