Inderdaad, zeker niet teveel gereedschap meenemen op vakantie (dat 8/10mm sleuteltje is erg handig) maar de spaaksleutel, nbt en kettingpons mogen wat mij betreft niet ontbreken.
Maar ik heb dan ook geen Rohloff...
Sjors
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:pascoa schreef:Waarschijnlijk niet de meest intelligente vraag, maar wat is draad tappen en vlakken recht maken?Ernst. schreef:Wat kun je verwachten als je een nieuw frame koopt? Moet je dan nog draad tappen, vlakken recht maken, dingen richten, uitfrezen en dergelijke?
Goedkoper dan een Inbred in de ramsj? Daar zitten wel nokjes op voor drager en canti'spascoa schreef:Voor mijn lange termijn zelfbouw project, zit ik nu te denken om een mtb om te bouwen. Ik kan dit frame erg goedkoop krijgen en vraag mij af of het sterk genoeg zou zijn voor een vakantiefiets.
http://www.chargebikes.com/products/par ... .php?id=13
Het is Tange Prestige of Tange Infinity metaal. Eerlijk gezegd heb ik van beiden nog nooit gehoord en weet ik niet hoe sterk ze zijn.
Uiteraard moeten op termijn bij dit frame nog reknokjes op en v-brake houders worden gemaakt. Voorlopig wil ik dit echter met een old-man mountain redden. Zou zo'n rekje als je het op de buis zelf vast zet 10kg. aan materiaal redden bij een weekendje weg etc.?
Een nieuw frame kopen waar je dan later zelf nog nokjes aan moet maken? Zou ik niet aan beginnen.Uiteraard moeten op termijn bij dit frame nog reknokjes op en v-brake houders worden gemaakt.
Wordt zonder canti-nokken ook nog aardig ingewikkeld, of in ieder geval niet stabiel.Voorlopig wil ik dit echter met een old-man mountain redden.
we have had very little negative feedback with regards to our OMM
Band clamps, The load capacity does not vary with the clamps or braze ons.
Our racks are indeed stiff and should not shimmy at all. Correct
circumference is needed to get the proper size , but other than that you
should have no problems