Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Magura HS33 - Forum Wereldfietser

Magura HS33

Een paar dagen geleden is bij mij hier in Kameroen de verbindingsslang tussen de twee remcilinders afgebroken, vlakbij het punt waarop hij gemonteerd zit.

Nu heb ik hem al wat ingekort zodat hij weer gemonteerd kan worden, maar dat lukt hier niet.

De slang is van plastic en waarop hij aangeloten moet worden lijkt een soort tuitje zoals voor een tuinslang. Ik heb al geprobeerd de slang (en het tuitje) te verhitten, maar dat werkt niet. De lokale mensen weten hier ook geen oplossing, en alleen een achterrem op die stenige wegen hier is geen pretje.
Peter_K schreef:Een paar dagen geleden is bij mij hier in Kameroen de verbindingsslang tussen de twee remcilinders afgebroken, vlakbij het punt waarop hij gemonteerd zit.

Nu heb ik hem al wat ingekort zodat hij weer gemonteerd kan worden, maar dat lukt hier niet.

De slang is van plastic en waarop hij aangeloten moet worden lijkt een soort tuitje zoals voor een tuinslang. Ik heb al geprobeerd de slang (en het tuitje) te verhitten, maar dat werkt niet. De lokale mensen weten hier ook geen oplossing, en alleen een achterrem op die stenige wegen hier is geen pretje.
zo'n ding heet een slangpilaar, en de procedure is dat je de leiding in een passend blokje klemt en de pilaar er met een hamer inmept

Montage van de leiding met een slangpilaar

* Snij de leiding haaks af met een stanleymes oid
* Klem de leiding in de bankschroef met behulp van de klemblokjes uit de servicekit oid, laat de leiding ~20mm uitsteken.
* Sla met een kunststof hamer de slangpilaar in de leiding. Hou de pilaar hierbij goed recht. De leiding mag je hiervoor niet verwarmen van Magura, maar in een winters schuurtje werken is vragen om moeilijkheden. Op kamertemperatuur zal de leiding veel minder snel scheuren. De slangpilaar schroef je in de rem, de leiding kan desgewenst wel iets draaien op de pilaar als dat zo uitkomt om de boel uiteindelijk uit te lijnen.
Afbeelding

Heb je geen blokjes dan zou ik proberen of je de leiding in de lengte in een brede bankschroef kunt klemmen, tussen twee plankjes oid

Ontluchten met dunne olie, niet met remvloeistof

het hele artikel http://www.m-gineering.nl/magrem.htm

Bij Magura staat ook een uitgebreide handleiding, maar dat zal wel een flinke download zijn

Als niks werkt kun je ook de achterrem op je voorvork monteren
Klare taal Marten. Bedankt!

Zoals altijd ben je een steunpilaar.

De site van Magura heb ik wel geprobeerd gisteren, maar het internet is hier zo traag, dat openen van de home page niet eens lukte.

Ik denk wel dat dit gaat lukken.

Ik ben overigens een stad verder nu, en zie hier wat fietsen rijden. Als het niet lukt kan ik wellicht een conventionele rem op de kop tikken.
Gefixt!

Al op 31 december, maar dat internet hier werkt niet altijd en overal hè.

Nogmaals bedankt Marten!