Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vliegticket Afrika boeken via reisburo, welke? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Vliegticket Afrika boeken via reisburo, welke?

Nee, stel je dat het hele forum er over valt, ethisch niet verantwoord etc, dan kan ik het weer verkopen!
bert sitters schreef:
GerdC schreef:Veel van de speciale vliegticketbureau's bieden de mogelijkheid om een vliegticketverzekering af te sluiten, zodat je voor € 5,- á 10,- ingedekt bent tegen het faillissement van de luchtvaartmaatschappij.
Dekt die ticketverzekering ook de schade als het reisbureau failliet gaat en de luchtvaartmaatschappij is een van de schuldeisers?
Nee, Bert ik ben bang van niet. Maar je praat dan slechts over de beperkte tijd dat het ticketbureau jouw geld onder zich heeft en nog niet heeft doorbetaald een de luchtvaartmaatschappij. Daarom kies ik altijd voor een gevestigd ticketbureau. Bovendien kan je veelal op de website van de luchtvaartmaatschappij controleren of je ticket wel geboekt en - naar ik aanneem - dus betaald is.

Gerd
bert sitters schreef:Ik hoor positieve geluiden over World Ticket Center.
Let wel goed op met online boeken bij WTC. Je ziet namelijk niet direct de eindprijs van je ticket. Die zie je pas in stap 4, nadat je je NAW-gegevens hebt ingevuld, en één muisklik voordat je de vlucht definitief bevestigt. En dan blijkt dat er zomaar € 50 tot € 100 bij komt vanwege een of andere vage customer tax, die niets anders is dan de commissie voor WTC!
WTC speculeert er kennelijk op dat je toch wel boekt als je eenmaal zover bent in het boekingsproces. Ook Cheaptickets.nl bezondigt zich aan deze praktijken, die helaas nog altijd zijn toegestaan onder de nieuwe vliegticketprijsregeling (zie ook het forum van Tros Radar).
Sites als ebookers.nl geven direct de eindprijs inclusief ALLE toeslagen, wat uiteraard niet wegneemt dat dat duurder kan uitpakken dan WTC.