Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Omfietswijn? - Forum Wereldfietser

Omfietswijn?

Alsjeblieft, wat is een omfietswijn??? Ik heb dit woord in de winkel gezien.

Are the grapes crushed by bicycle power?? :D
travellingtwo schreef:Alsjeblieft, wat is een omfietswijn??? Ik heb dit woord in de winkel gezien.

Are the grapes crushed by bicycle power?? :D
Een Omfietswijn is een wijn die “best of the rest” is, en beoordeeld wordt als een wijn waar je voor op de fiets springt om alle schappen leeg te trekken in de dichtstbijzijnde winkel waar deze wijn verkrijgbaar is.
Ik zou denken dat het een wijn is waar je voor omfietst, vanwege de prijs/kwaliteit? Grappig dat dit woord meteen opvalt voor iemand die Nederlands leert. Wat is omfietsen eigenlijk in het Engels zonder al te veel woorden te gebruiken?
Volgens mij is dat een wijn waarvoor je omfietst. Bijvoorbeeld: je bent op weg van knooppunt 86 naar een camping bij knooppunt 87. Dat kan rechtstreeks, maar je kunt ook voor bij de maaltijd een lekker wijntje aanschaffen bij knooppunt 88. Daar moet je dus even voor omfietsen.
bert sitters schreef:Volgens mij is dat een wijn waarvoor je omfietst. Bijvoorbeeld: je bent op weg van knooppunt 86 naar een camping bij knooppunt 87. Dat kan rechtstreeks, maar je kunt ook voor bij de maaltijd een lekker wijntje aanschaffen bij knooppunt 88. Daar moet je dus even voor omfietsen.
Knooppunt 88? :D In welke wijnstreek moet ik het zoeken Bert? Volgens mij bestaat het knooppuntensysteem alleen in Nederland en Belgie. Is het woord "omfietsbier" al gevallen?

Rutger
travellingtwo schreef:Alsjeblieft, wat is een omfietswijn??? Ik heb dit woord in de winkel gezien.

Are the grapes crushed by bicycle power?? :D
Dat is een wijn die niet slingervrij is :wink:
Rutger schreef:
bert sitters schreef:Volgens mij is dat een wijn waarvoor je omfietst. Bijvoorbeeld: je bent op weg van knooppunt 86 naar een camping bij knooppunt 87. Dat kan rechtstreeks, maar je kunt ook voor bij de maaltijd een lekker wijntje aanschaffen bij knooppunt 88. Daar moet je dus even voor omfietsen.
Knooppunt 88? :D In welke wijnstreek moet ik het zoeken Bert? Volgens mij bestaat het knooppuntensysteem alleen in Nederland en Belgie. Is het woord "omfietsbier" al gevallen?

Rutger
Een goede wijnwinkel verkoopt wijnen uit diverse delen van onze aardbol: Australie, Zuid-Afrika, Chili en natuurlijk Europa. Overigens komen er ook in Nederland steeds meer wijngaarden.
travellingtwo schreef:Alsjeblieft, wat is een omfietswijn??? Ik heb dit woord in de winkel gezien.

Are the grapes crushed by bicycle power?? :D
http://www.omfietswijn.nl
Frank
DId google translate this oK?

It is wine worth making a detour to buy it while cycling...
m-gineering schreef:
travellingtwo schreef:Alsjeblieft, wat is een omfietswijn??? Ik heb dit woord in de winkel gezien.

Are the grapes crushed by bicycle power?? :D
Dat is een wijn die niet slingervrij is :wink:

Of was het juist koudegeslingerde wijn...!!

of had dat toch bij iets anders van doen ?? ;)
Bedankt! Ik begrijp nu wat een omfietswijn is :)
Het gaat goed met jullie Nederlands he Friedel en Andrew?!
Mijn complimenten!!
En jullie leren zelfs nieuwe nederlandse woorden uit de marketing zoals 'omfietswijn' :lol:
Bij de Bas verkopen ze pas echte "omfietswijn": het heet easy drinker en er staat een heuse fiets op het etiket! ;)
fietsjunks schreef:Bij de Bas verkopen ze pas echte "omfietswijn": het heet easy drinker en er staat een heuse fiets op het etiket! ;)
Ja Ellen hij drinkt zeer easy weet ik uit ervaring. Dus opgepast allemaal :lol:
Blanche schreef:
fietsjunks schreef:Bij de Bas verkopen ze pas echte "omfietswijn": het heet easy drinker en er staat een heuse fiets op het etiket! ;)
Ja Ellen hij drinkt zeer easy weet ik uit ervaring. Dus opgepast allemaal :lol:
Er staat nog een fles voor je klaar! ;) En 1 champagne.. die andere 2 heb ik inmiddels koud gemaakt! :oops: :P
fietsjunks schreef: Er staat nog een fles voor je klaar! ;) En 1 champagne.. die andere 2 heb ik inmiddels koud gemaakt! :oops: :P

MMM dan moet ik gauw maar weer eens bij jullie 'omfietsen' dan :lol: :wink:
fietsjunks schreef: Er staat nog een fles voor je klaar! ;) En 1 champagne.. die andere 2 heb ik inmiddels koud gemaakt! :oops: :P

MMM dan moet ik gauw maar weer eens bij jullie 'omfietsen' dan :lol: :wink:
Blanche schreef:

MMM dan moet ik gauw maar weer eens bij jullie 'omfietsen' dan :lol: :wink:
Je bent altijd welkom!
Nou Blanche, zou je dat wel doen? Je begint nu al dubbel te posten...... :D
:lol: :lol: Ik zat al op die opmerking te wachten