Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vliegticket Afrika boeken via reisburo, welke? - Forum Wereldfietser

Vliegticket Afrika boeken via reisburo, welke?

Tickets buiten Europa boekte ik altijd via de fietsvakantiewinkel. Echter per 1 dec boeken zij geen individuele tickets meer. Ik zoek dus een alternatief voor m'n ticket (met fiets) naar Malawi, wie heeft met welk bureau goede ervaringen?
Ik snap dat je ook zonder reisbureau je ticket kan boeken maar ik vind een reisbureau voor duurdere tickets wel zo handig aangezien zij je veel werk uit handen nemen bij eventuele problemen.
Ik heb tot nog toe veel via vliegtarieven.nl geboekt (zit ook een fysiek reisbureau achter). Vaak iets goedkoper dan bijv. cheaptickets.nl enz.
Robertjan schreef:Ik heb tot nog toe veel via vliegtarieven.nl geboekt (zit ook een fysiek reisbureau achter). Vaak iets goedkoper dan bijv. cheaptickets.nl enz.
Waar ook weer een gerenomeerd reisbureau achter zit....
Bij de Vliegwinkel.nl kun je opgeven dat je je fiets mee wilt nemen. Zij zoeken dan uit wat de voorwaarden zijn en zorgen voor de aanmelding.

Gerd
Ik zoek op sites zoals e-bookers ed naar de goedkoopste tarieven. Daarna ga ik naar de wbsite van de maatschapij zelf en heb vaak ook nog telefonisch contact over de fietsen ed. Tot nu toe is dat erg goed bevallen.

Maar volgens mij heeft Marianne haar ticket inmiddels al geboekt. Ik weet niet via welk bureau, though :wink:
Nee Blanche, ik heb m'n ticket nog niet geboekt, vandaar de vraag.
Ik wil het niet direct met 1 maatschappij regelen omdat er dan bij problemen geen alternatieve maatschappij aangeboden kan worden.
Maar ik ga eens contact opnemen met gegeven suggesties.
Ik kijk ook vaak bij billiger-reisen. Ja, je moet tegenwoordig eerst tig websites langs om de beste vlucht eruit te filteren.
Overigens is het nog lastig om naar Malawi een vlucht te vinden onder de € 1.000. En dan vlieg je vaak nog met 2 stops. Succes !
Marianne schreef:Ik wil het niet direct met 1 maatschappij regelen omdat er dan bij problemen geen alternatieve maatschappij aangeboden kan worden.
Wat bedoel je hier precies mee? Volgens mij maakt het voor je rechten niets uit of je rechtstreeks bij de maatschappij een los ticket boekt of bij een bemiddelaar (reisbureau). De SGR- en ANVR-beschermingsregelingen zijn niet van toepassing dus bij faillissement ben je ook bij een reisbureau in de praktijk je geld kwijt en bij het vervallen van de vlucht moet je zelf op zoek naar een andere. Het kan natuurlijk zijn dat het reisbureau je alsnog een andere vlucht aanbiedt, maar dat aanbod zal in niets verschillen van wat nieuwe klanten voorgeschoteld krijgen, omdat het reisbureau bij losse ticketverkoop geen verplichtingen heeft tegenover jou.
peter de rijk schreef:De SGR- en ANVR-beschermingsregelingen zijn niet van toepassing dus bij faillissement ben je ook bij een reisbureau in de praktijk je geld kwijt en bij het vervallen van de vlucht moet je zelf op zoek naar een andere.
Veel van de speciale vliegticketbureau's bieden de mogelijkheid om een vliegticketverzekering af te sluiten, zodat je voor € 5,- á 10,- ingedekt bent tegen het faillissement van de luchtvaartmaatschappij.

Gerd
peter de rijk schreef:
Marianne schreef:Ik wil het niet direct met 1 maatschappij regelen omdat er dan bij problemen geen alternatieve maatschappij aangeboden kan worden.
Wat bedoel je hier precies mee?
Vorig jaar is me overkomen dat eenzijdig de kosten van fietsttransport flink (naar € 1200) werden verhoogd voor Delta Airlines, dit kwam pas aan het licht 3 weken voor vertrek. Omdat ik m'n ticket had geboekt via de Fietsvakantiewinkel hebben zij gezorgd dat het werd omgeboekt naar een andere maatschappij met realistische kosten voor de fiets. Ik snap dat als ik het zelf had geregeld dat ik uiteindelijk ook zonder al te veel kosten de switch had kunnen maken maar die service vind ik wel erg prettig!!!
Voor de duurdere tickets boek ik dus graag via een bureau waarbij ik al van te voren weet waar de prijs op uit moet gaan komen.
ik boek vaak bij de luchtvaartmaatschappij zelf. ook heb ik goede ervaring met Monty's.

bert
peter de rijk schreef:
Wat bedoel je hier precies mee? Volgens mij maakt het voor je rechten niets uit of je rechtstreeks bij de maatschappij een los ticket boekt of bij een bemiddelaar (reisbureau). De SGR- en ANVR-beschermingsregelingen zijn niet van toepassing dus bij faillissement ben je ook bij een reisbureau in de praktijk je geld kwijt en bij het vervallen van de vlucht moet je zelf op zoek naar een andere. Het kan natuurlijk zijn dat het reisbureau je alsnog een andere vlucht aanbiedt, maar dat aanbod zal in niets verschillen van wat nieuwe klanten voorgeschoteld krijgen, omdat het reisbureau bij losse ticketverkoop geen verplichtingen heeft tegenover jou.

Marianne,

Als je een vliegticket boekt bij een reisbureau en dat ticket is gekoppeld aan een landingspakket: transfer naar een hotel en een eerste overnachting in een hotel, dan is dat geen los ticket en valt jouw combi onder de SGR en ANVR beschermingregelingen.
Marianne,
Jammer dat de Fietsvakantiewinkel stopt met individuele vliegtickets. De marges die zij krijgen van de luchtvaartmaatschappijen zijn echter zo gering, dat het voor hen niet meer haalbaar is om tickets met fietsmeename-garantie te verkopen tegen concurrende prijzen. Bijna iedereen vergelijkt tegenwoordig de prijzen van vliegtickets op Internet. Daar komen ook nog eens de invloeden van de stunt-aanbiedingen bij. Het is al een ontzettend gedoe om alles rond fietsenvervoer bij te houden, want regels lijken van dag tot dag te veranderen: zo gaat Malaysia Airlines gaat volgend jaar stoppen van het gratis vervoeren van fietsen, maar China Airlines bijvoorbeeld heeft vanaf 16 november voor vluchten met Taiwan, Filippijnen en Vietnam als eindbestemming het aantal kilo's aan in te checken bagage verhoogd naar 30 kilo.

Ik hoor positieve geluiden over World Ticket Center.
Zij hebben ook een bezoekadres:
Nieuwe-Zijds Voorburgwal 159
1012 RK Amsterdam (vlakbij het Paleis op de Dam).
Openingstijden winkel:
Maandag t/m vrijdag: 09:00 tot 18:00 uur;
Zaterdag: 10:00 tot 17:00 uur;
Zondag: 12:00 tot 17:00 uur.
http://www.worldticketcenter.nl
Ik heb goede ervaringen met De Vries Reizen. Zie www.devriesreizen.nl.

Groeten,

Rutger
Rutger schreef:Ik heb goede ervaringen met De Vries Reizen. Zie http://www.devriesreizen.nl.

Groeten,

Rutger
Op diverse reisfora staan klachten over De Vries. Klanten hadden tickets gekocht voor vluchten van de Iraanse maatschappij Mahan Air en vervolgens kwam Mahan op de Europese zwarte lijst. Dus ging de vlucht niet door!
Mahan mag nu wel weer op Duesseldorf vliegen, maar het Britse luchtruim is nog steeds voor hen gesloten, omdat Mahan niet voldoet aan de Britse veiligheidscriteria.

De Vries biedt ook vluchten aan van een Libische maatschappij (Afriqiyah Airways) naar Afrika tegen stuntprijzen. Die stuntprijzen zijn echter niet altijd beschikbaar.
Op deze vluchten wordt geen alcohol geschonken en ook het meenemen van drank is verboden. Afriqiyah bestaat acht jaar, maar de gemiddelde leeftijd van de vloot is een stuk ouder.
GerdC schreef:
peter de rijk schreef:De SGR- en ANVR-beschermingsregelingen zijn niet van toepassing dus bij faillissement ben je ook bij een reisbureau in de praktijk je geld kwijt en bij het vervallen van de vlucht moet je zelf op zoek naar een andere.
Veel van de speciale vliegticketbureau's bieden de mogelijkheid om een vliegticketverzekering af te sluiten, zodat je voor € 5,- á 10,- ingedekt bent tegen het faillissement van de luchtvaartmaatschappij.

Gerd
Gerd,

Dekt die ticketverzekering ook de schade als het reisbureau failliet gaat en de luchtvaartmaatschappij is een van de schuldeisers?
Dank jullie voor alle tips. Ik heb ze allemaal gemaild en de beste aanbieding kwam van vliegwinkel.nl, dus daar heb ik geboekt.

Marianne
Marianne schreef:Dank jullie voor alle tips. Ik heb ze allemaal gemaild en de beste aanbieding kwam van vliegwinkel.nl, dus daar heb ik geboekt.

Marianne
Wanneer vertrek je, Marianne?
Half mei naar Lilongwe, Malawi en een maand later terug van Maputo, Mozambique.
Marianne schreef:Half mei naar Lilongwe, Malawi en een maand later terug van Maputo, Mozambique.
Oh, dat duurt nog even, maar de tijd gaat snel.
Lijkt mij overigens wel een prachtige tocht met ook een stukje pionierswerk in Mozambique. Laat je daar een huis bouwen?