Ik hou mijn km per fiets bij en sinds deze zomer ben ik beginnen ingeven hoeveel km ik daarvan in de regen doe. Van de 4900 km die ik sinds 1/07/09 deed, was er 3.2 % in de regen én ik fietste enkel in België Nederland en stukje Duitsland grenzend aan beide landen sindsdien.
Vorige week regende het toen ik opstond, maar ik wou fietsen naar het werk (25 km). Toen ik vertrok was het droog en ik kwam toe op 't werk, waar zelfs het straat droog lag. Tegen 9u begon het daar ook te regenen en heel de dag was nat... "had ik toch maar de wagen genomen dacht ik". Ik vertrek op bureau "Ga jij vertrekken met dit weer, je zou me beter nog even helpen, straks is het mss droog". Me lekker in regenpak gestokken en geloof het of niet: op het uur naar huis: geen druppel regen en drijf nat van het zweet in dat regenpak. 's avonds bij mijn ouders: "het heeft heel de dag geregend als nu, geen 20 min droog geweest". Laat me niet lachen, dacht ik, ik heb 2 keer 1u15 op de fiets gelegen en geen druppel gezien.