door
Wouter » do 16 dec, 2004 19:59
hansmaljaars schreef:Omdat ik meerdere malen het snoer van fietscomputes met draad heb kapotgereden ben ik twee jaar geleden oversgestapt op draadloze fietscomputers. Eerst heb ik een Cateye geprobeerd. Deze ontving alleen bij temperaturen boven de 10 graden het wielsignaal goed. Batterijen vernieuwen hielp weinig of niks.
Nu heb ik een VDO MC 1.0 gekocht. Deze ontvangt het wielsignaal ook slecht.
Heeft er iemend ervaring met dit probleem?
Hans Maljaars
Ja, ik heb ook een VDO MC 1.0.
Toen ik hem kreeg ben ik lang bezig geweest met de instelling. Na veel proberen deed dat ding het eindelijk. Totdat de teller onderweg spontaan wegviel.
Opnieuw proberen in te stellen. Toen lukt het helemaal niet meer om contact met de zender te krijgen. Ook niet met nieuwe batterijen.
Direct maar een mailtje naar de leverancier gestuurd, met uitleg. Na een telefoontje lag er binnen een week een nieuwe zender op de mat. Deze gemonteerd. Ging direct goed, geen gedoe meer met instellen.
In de zomervakantie 4 weken in Noorwegen gefietst. Erg leuk zo'n apparaat. Aantal hoogemeters op een dag, hoogte en diepte van bruggen en tunnels, hoogte van passen. Stijging in procenten is redelijk nauwkeurig, ik heb er een waterpasje naast. De teller ijlt wat na. Soms met harde windvlagen schommelt het percentage wat.
Nu nog het adres van VDO:
----- Original Message -----
From: Petra Jung
jung@cycleparts.de
To: wouter
Sent: woensdag 14 juli 2004 11:29
Subject: Please mail a telephone number in order for us to contact you regarding the MC 1.0 problems you have
Petra Jung (Export Sales)
CYCLE PARTS GMBH
Grosse Ahlmuehle 33
D - 76865 Rohrbach
Tel +49(0)6349-9635-11
Fax +49 (0)6349-9635-20
www.vdocyclecomputer.com