Vandaag (ook de gegevens van) de Kathmandu eens goed bekeken bij een lokale rijwielhandelaar en tot de ontdekking gekomen dat Gazelle deze "wereldfiets" waarschijnlijk bedoelt als "marketing gag" 8O
Er staat namelijk een vreemd tweeslachtig geval.....
Prima afmontage, volledig XT, ook het cranckstel en de naven. Ook de Sputnik velgen is weinig mis mee....
Helaas is (zonder sloopwerk) niet te achterhalen wat er in het bracket zit en waarom (hype? of maakt de frameleverancier geen andere frames meer
) een geintegreerd balhoofdstel waarover ook verder niets in de documentatie te vinden is dan dat het geintegreerd is?
Gazelle monteert een verende voorvork met regelbare spanning en lockout, "met magnesium vorkpoten"
maar hangt daar een niet afgeveerd "low"(?)rider aan.....
Die achterdrager is ook niet echt vertrouwenwekkend...
Maar dan krijg je weer wel een frame met "Tornado-design" onderbuis en die "XT dual control" rem/schakelgevallen
Of krijg alleen ik hier kippenvel van???
Als klapper: 3 frame maten en wel 46, 51 en 56 cm... Jawel: oplopend met 5 cm! MAAR ALS HET PAST MAG U RUILEN!!!!!
Gazelle lijkt inderdaad weinig geleerd te hebben van de jongens van Batavus (M-Pact) en Giant (Expedition 2001/2002).
Eigenlijk best wel zonde van al die WEL goede spullen die ze aan de Kathmandu hebben gehangen....
Overigens wordt hij nu al 220 Euro onder de prijs aangeboden terwijl de eerste Kathmandu's net in de winkel gaan verschijnen.........
Ik zou eigenlijk best eens willen weten wat de werkelijke inbreng van Frank van Rijn is geweest. Of is het toch alleen maar het gebruik van de naam en snapt Gazelle het gewoon niet?