Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw: Thorn Ripio en nieuwe versie van de Thorn Nomad! - Forum Wereldfietser

Nieuw: Thorn Ripio en nieuwe versie van de Thorn Nomad!

In mijn zoektocht naar een nieuwe fiets toch maar weer eens de 'bandits of Bridgewater' :-) opgebeld om te kijken wat zij hebben. Blijkt dat ze een nieuwe lijn van fietsen gaan introduceren gebaseerd op een geveerde voorvork (of natuurlijk de speciaal aangepaste Thorn vaste voorvork).

Nu al te verkrijgen is de Thorn Ripio:

http://www.sjscycles.co.uk/product-Thor ... -20357.htm

Voorlopig alleen als frame, mogelijk later ook als volledige fiets. Voor derailleurs, dus geen Rohloff (schijnt met name te zijn voor mensen die al een mountainbike hebben en hun onderdelen over willen zetten).

De tweede krijgt een soortgelijk frame, maar dan met een Rohloff en wordt de vernieuwde versie van de Thorn Nomad. Het lijken me twee interessante nieuwe opties, zeker als je een geveerde voorvork wilt en geen problemen hebt met fietsen uit Engeland bestellen.
Dit is inderdaad een mooie manier om van een lichte mtb een echte vakantiefiets voor het ruwe werk te maken. Of om zelf zoiets op te bouwen van losse onderdelen.
Wim
pascoa schreef: Het lijken me twee interessante nieuwe opties, zeker als je een geveerde voorvork wilt en geen problemen hebt met fietsen uit Engeland bestellen.
Met een welwillende fietsenmaker kan je ze ook in Nederland aanschaffen. :D

Afbeelding
Je hebt altijd baas boven baas. Wow. Wij hadden een Thorn tandem, maar zo'n triplet is toch wel andere koek.
Wim