Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoever kan je gaan met het op je lijf dragen van spullen - Forum Wereldfietser

Hoever kan je gaan met het op je lijf dragen van spullen

Stel je neemt de fiets in het vliegtuig mee en je komt net boven de max kilo grens . Hoe ver kun je gaan met het volstoppen van je zakken met
bijv gereedschap, alle kleine fietsspullen etc , zodat dit dus ook niet onder de handbagage valt ? . Het lijkt mij dat je een heel eind kan komen als je de juiste kleding aantrekt .

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Het probleem is met name dat juist veel van de zwaardere spullen, zoals gereedschappen maar bijv ook je trappers, als wapen gebruikt "zouden" kunnen worden. Daarom kom je er het vliegtuig niet mee in, niet in je zakken en niet in je handbagage.
Gerd

Handbagage is 2x 5 kg. Ze kunnen heel soepel doen, maar ze kunnen ook heel moeilijk doen.

Gerd heeft helemaal gelijk: ook wij bleven ook zo altijd binnen de gewichtslimiet, we droegen altijd zo'n idiote heuptas, onder onze jas en dan volgepropt met gereedschap en andere kleine zaken. Zo kun je nog meer dan alleen je volle zakken en een tas handbagage naar binnen smokkelen. Maar goed; dat gereedschap is na 9/11 verleden tijd; OOK pedalen en imbussleutels moeten dus gewoon het ruim in...
Blijft de vraag over: wat komt harder aan een beauty case(die wel mee naar binnen mag) of een pedaal???

Of je vraagt aan iemand die met dezelfde vlucht gaat of hij wat van jouw handbagage aan boord meeneemt :)

vorig jaar mochten wij nog gewoon de trappers meenemen in de handbagage naar Nieuw Zeeland. 1 probleem: de trappers bracht de douane op het idee om eens te vragen of wij ook bandenplakspullen meenamen (in de ingecheckte bagage). Na een bevestigend antwoord was er groot paniek: het tubetje solutie zou groot brandgevaar opleveren! Per portofoon werd het laden van het vliegtuig gestopt en moesten wij onder zware begeleiding mee om onze bagage eruit te gaan vissen. Gelukkig kwam een supervisor vragen wat er aan de hand was en die vond een klein tubetje solutie geen enkel probleem....

Wij nemen altijd de trappers als handbagage mee en dat is nooit een probleem, ook niet na 9/11. Nog nooit een opmerking over gehad, niet in Europa, niet in Azië, niet in Amerika.
We hebben het ook wel eens expliciet gevraagd op Schiphol en dan werd bevestigd dat trappers in de handbagage toegestaan zijn.
En dat is maar goed ook, want ik sta niet graag na aankomst naast mijn fiets op die fietstas met trappers te wachten die niet komt...

peter de rijk schreef:En dat is maar goed ook, want ik sta niet graag na aankomst naast mijn fiets op die fietstas met trappers te wachten die niet komt...
Trappers zonder fiets werkt ook niet volgens mij :)

Tim schreef:
peter de rijk schreef:En dat is maar goed ook, want ik sta niet graag na aankomst naast mijn fiets op die fietstas met trappers te wachten die niet komt...
Trappers zonder fiets werkt ook niet volgens mij :)
Nauw, daar kan je tenminste nog tegenaantrappen, van woede.........