Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Continentale landkaarten - Forum Wereldfietser

Continentale landkaarten

Heey allemaal,

Ik wil een lange fietsreis gaan ondernemen over verscheidene continenten (noorden van Afrika, Europa, Azië, Arabisch Schiereiland, Australië en Oceanië). Ik wil natuurlijk niet met een hele bibliotheek op stap gaan. Ik weet dat er kaarten zijn van de contintenten met een schaal van 1 cm op 40 km maar dat is natuurlijk niet ideaal voor fietsers. Op internet en naar aanleiding van alle tips op het forum heb ik ook niet echt de ideale routeplanner kunnen vinden dus dat is ook niet de oplossing voor mij.

Mijn vraag is of er niet een mooi boekje bestaat per continent met (redelijk) gedetailleerde kaarten, het liefst met eventuele fietsroutes erin verwerkt, waar jullie zelf positieve ervaringen meehebben als wereldfietser.

Ik hoor graag van jullie :)!!
Waarom stuur je niet (of laat je sturen) een pakketje met kaarten naar de plaatsen van waar je zeker bent dat je komt? Dat kan poste restante en kun je zo ophalen. Zo hoef je niet alles mee te nemen en heb je toch gedetailleerde kaarten op het juist emoment.
Wat dacht je van een GPS?
Mijn idee om naar Kaapstad en terug te fietsen, ligt in m'n ijskast. Desondanks was mijn plan om kaarten poste restante op te laten sturen naar Istanbul, Cairo, en Kaapstad. Daarna zou ik wel weer verder kijken.

Zo heb je een idee van wat nog redelijk is om mee te nemen. Ik zou dan per traject ca. 10 kaarten bij hebben. Tot aan de grens Egypte-Sudan had ik ook al de route (globaal?) ingetekend.

Nu de mogelijkheden van de GPS met de positieve praktijkervaringen van de Oregon-serie van Garmin aanzienlijk verbeterd zijn, zit ik er ook aan te denken om daarvoor te kiezen. Uiteraard i.c.m. een kaart.

Ik zou als ik op dit moment zou vertrekken, voor deze combinatie kiezen.