Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb tassen schoonmaken met benzine? - Forum Wereldfietser

Ortlieb tassen schoonmaken met benzine?

Mijn Ortlieb tassen zijn vol met rubber vegen van het bagagetransport van de luchthaven. Ik heb zin ze met benzine schoon te maken. Maar is dat wel een goed idee? Beter terpentine of iets anders?
Hallo Erik,
Afvegen met een in benzine gedrenkte doek kan echt geen kwaad. De tas laten weken in benzine is wellicht wat overdreven.
Probeer het anders eerst op een stukje of de tassen dof worden van de plaatselijke benzine. Wasbenzine is minder agressief en gezonder voor je vingers.
Succes,
Leon
Kunststoffen nooit met benzine reinigen/schoonmaken! Lichte olieproducten kunnen de zwaardere olieproducten oplossen.
Highlands schreef:Kunststoffen nooit met benzine reinigen/schoonmaken! Lichte olieproducten kunnen de zwaardere olieproducten oplossen.
Dat is nu juist de bedoeling! Nylon en pvc zijn benzine bestendig, waren ze dat niet dan waren de teervlekken ook al een probleem ;)
OK, ik wist niet dat dat nylon en PVC benzine bestendig zijn en dat juist de fietstassen daarvan gemaakt zijn.
Hey Highland, how high are you? Ik koop mijn wasbenzine in een plastic fles, hoor :P.
Hoe hoger de bestanddelen voorkomen in de destillatiekolom, hoe agressiever ze worden. Ik zou zeggen als je het niet gelooft, ga dan gerust kunststoffen schoonmaken (proberen) met bijvoorbeeld thinner (een verfverdunner, net als wasbenzine). De verpakkingen moet wel degelijk voldoen aan de producten die erin zitten. Je reactie is erg kort door de bocht, maar dat komt op fora nu eenmaal vaker voor. En erg leuke reactie overigens en dat zegt veel over je.

Lees ook nog eens dit artikel:
http://www.amt.nl/web/Vraagbaak/tonen-v ... 997-05.htm
Het was niet de bedoeling iets vervelends te zeggen. Ik deed mijn best lollig te zijn.