Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wildkampeerders en Wandelaars in de Ardennen opgelet: panter - Forum Wereldfietser

Wildkampeerders en Wandelaars in de Ardennen opgelet: panter

Volgens de plaatselijke De Limburger krant doolt er in de omgeving Malmédy een zwarte panter rond:
"Zwarte panter doolt rond in Belgische Ardennen
Een zwarte panter, die zich in september in het grensgebied van België en Frankrijk ophield, rukt op naar het noorden. Inmiddels zou het exotische roofdier zijn gespot bij het stadje Malmédy in de Belgische Ardennen en in Luxemburg (zie video).
Het is nog volstrekt onduidelijk waar de zwarte panter vandaan komt. De politie in Luxemburg vermoedt dat het dier eind augustus is ontsnapt uit een privé-dierentuin in het Noordfranse Amnéville, vlakbij Metz. In de afgelopen weken is de panter regelmatig gezien, op verschillende plekken in Noord-Frankrijk en Oost-België.
Voor wie het roofdier onverhoopt mocht tegenkomen, bestaat geen direct gevaar. Een beetje extra voorzichtigheid tijdens een wandeling in de Belgische Ardennen kan evenwel geen kwaad."

Filmpje:
http://www.vtm.be/syndicatedplayer?vID= ... oplay=true

Enerzijds is het wel een heel klein zwart pantertje, maar anderzijds ben ik wel bang dat hij bij ons door het kattenluikje past. Gelukkig hebben wij twee "tijgers" van vier maanden om het beest te stoppen :wink:

Leon
Straks gaan ze nog roepen dat er een leeuw vanuit Spanje noordwaarts loopt... :roll: :lol:

Laat dat dier toch lekker lopen. Dieren horen toch buiten?
Volgens mij merk je niet zoveel van die katachtige. Het lijkt me machtig om het gehuil van wolven te horen op de Veluwe. :wink:
Heeft het gevaarlijk roofdier Camping Hammerbruecke al bereikt?
Stuur maar door naar Zoetermeer. We hebben nog wel plek voor nog een panter :wink:
De laatste berichten zijn dat de panter een biertje bestelde in de Hut van Mie Pils , net onder Eindhoven.

Groetjes uit Bangkok, zonder panters, maar wel met cobra's.
Zijn er al borden geplaatst? :P
bert sitters schreef:De laatste berichten zijn dat de panter een biertje bestelde in de Hut van Mie Pils , net onder Eindhoven.
Groetjes uit Bangkok, zonder panters, maar wel met cobra's.
En Singha's natuurlijk :wink:
Afbeelding
Dat is de panter van de veluwe, ik herken em, since 1933 :lol:
Afbeelding