Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Innovatieve fietsen - Forum Wereldfietser

Innovatieve fietsen

zoek je nog een nieuwe innovatieve fiets of wil je er zelf een ontwikkele:

http://www.nuzakelijk.nl/fiets-20/
mario schreef:zoek je nog een nieuwe innovatieve fiets of wil je er zelf een ontwikkele: http://www.nuzakelijk.nl/fiets-20/
Het is weer design-award-tijd!
Toch vind ik dit design ook erg mooi... :D Jammer dat het niet innovatief is, maar mijn stadsfiets zou zo wel mogen zijn... :D
Hier meer.
Robertjan schreef:Toch vind ik dit design ook erg mooi... :D Jammer dat het niet innovatief is, maar mijn stadsfiets zou zo wel mogen zijn... :D
Hier meer.
Je gaat toch niet op een fiets rijden die Fanz Josef heet? En de praktische bruikbaarheid van een fiets zonder versnellingen zie ik ook niet. Sorry, aan mij niet besteed.
Jan Eleveld schreef: .... En de praktische bruikbaarheid van een fiets zonder versnellingen zie ik ook niet.
Is er een prijs voor het meest stompzinnige statement van de week of zo? :shock:

(mooie foto van een fiets met een lelijk bmx crankstel en die solexgrepen op een racestuur deugen ook niet)
Cranks mee eens, de remgrepen niet... :D

Gesmede cranks, á la kwaliteit Wim's stuurpen, staan vast fantastisch op zo'n ontwerp. :wink:
Want wat voor cranks zijn dat dan? Wat ik zie lijkt namelijk op de rommel die Truvativ tegenwoordig op de markt brengt. Dat is werkelijk iets anders dan het handwerk van Marten.
Overigens zie ik wel wat in een fiets zonder versnellingen (maar niet in deze): in de stad gebruik ik al jaren een Gazelle damesfiets met terugtraprem. Zou ik inderdaad niet mee naar Spanje nemen, ook al zijn er mensen die zelfs PBP op een fixie rijden.
Wim
m-gineering schreef:
Jan Eleveld schreef: .... En de praktische bruikbaarheid van een fiets zonder versnellingen zie ik ook niet.
Is er een prijs voor het meest stompzinnige statement van de week of zo? :shock:
Ik weet niet wat jij met een fiets doet, maar ik wil er graag op fietsen en waar ik woon gebruik ik bijna al mijn 27 versnellingen.
Maar het zou voor de sfeer op dit forum beter zijn om je een beetje in te houden.
Jan Eleveld schreef:...
waar ik woon gebruik ik bijna al mijn 27 versnellingen.
Als bij Marten in Groningen een mol sterft daalt het aantal heuvels meteen dramatisch :wink:
Leon
Wim schreef:Want wat voor cranks zijn dat dan? Wat ik zie lijkt namelijk op de rommel die Truvativ tegenwoordig op de markt brengt. Dat is werkelijk iets anders dan het handwerk van Marten.
Point singlespeed volgens de fabrikant.

BMX crankstellen baseren zich op de oude Ashtabula cranks uit een stuk. Daar steek je een tandwiel op dat je met een boutje vastzet. Deze kan wel uit elkaar maar ik vinnut niks op zo'n designfiets
Overigens zie ik wel wat in een fiets zonder versnellingen (maar niet in deze): in de stad gebruik ik al jaren een Gazelle damesfiets met terugtraprem. Zou ik inderdaad niet mee naar Spanje nemen, ook al zijn er mensen die zelfs PBP op een fixie rijden.
Wim
Op een versnelling rijdt men rond de wereld, werd een sociale revolutie ontketend, werd het platteland gemobiliseerd, heb je leren fietsen...... dus dat het concept enige practische bruikbaarheid heeft gedemonstreerd lijkt mij voor een blinde nog niet te missen. Je hoeft er natuurlijk niet van te houden
Voor iemand die een molshoop of iets hogers op wil vind ik de bruikbaarheid van singlespeed ongeveer 0,0. Zelfs bij een stevige tegenwind houdt het al snel op.
Design en innovatie en dan hebben we het hier over een retro-singlespeed...
Maar ik zal de lol waarschijnlijk niet snappen van een sub-efficiënt ontwerp. Dat de helft van de wereld zich op een basic fiets zonder versnellingen voortbeweegt met een maximum snelheid van 15 km/u, heeft alles te maken met budget, maar is voor mijn gevoel niet een gegeven om een dure designfiets op te baseren.
Jan Eleveld schreef:Dat de helft van de wereld zich op een basic fiets zonder versnellingen voortbeweegt met een maximum snelheid van 15 km/u.
Afbeelding

je zit er ongeveer 253km/h naast :D
m-gineering schreef:
Jan Eleveld schreef:Dat de helft van de wereld zich op een basic fiets zonder versnellingen voortbeweegt met een maximum snelheid van 15 km/u.
[img]http://www.fredrompelberg.com...JPG[/img]je zit er ongeveer 253km/h naast :D
Rompelberg heeft dan ook de halve wereld afgereisd om een vlak stukje te vinden waar gegarandeerd geen molshopen zaten :lol:
Leon
Jan Eleveld schreef:Voor iemand die een molshoop of iets hogers op wil vind ik de bruikbaarheid van singlespeed ongeveer 0,0. Zelfs bij een stevige tegenwind houdt het al snel op.
Design en innovatie en dan hebben we het hier over een retro-singlespeed...
Maar ik zal de lol waarschijnlijk niet snappen van een sub-efficiënt ontwerp. Dat de helft van de wereld zich op een basic fiets zonder versnellingen voortbeweegt met een maximum snelheid van 15 km/u, heeft alles te maken met budget, maar is voor mijn gevoel niet een gegeven om een dure designfiets op te baseren.
IK ben vorig jaar een engelsman tegen gekomen in Egmond aan zee (of all places) op een singlespeed onderweg naar Polen, Hij schijnt al twee keer de Rockies over gefietst te hebben op zijn singelspeed.

Ik heb zelf de knieen niet voor om op een singlespeed te rijden daarom heb ik een "14 position adjustable singlespeed" :lol:

Voor de rest zijn "fixie" mensen toch een slag apart en in veel steden vinden ze zich cool en beter dan ander folk......daar doen ik zelf geen uitspraak over :roll:

Maar ja, als je een wereldreis kan maken op een pennyfarthing dan kan alles , toch :lol: