door
AB » ma 02 nov, 2009 23:02
jgense schreef:Hallo
Ik ben een tijdje uit hele fietscircuit geweest en wil het weer oppakken.
Wil wat sportiever gaan fietsen met mijn Avahhon rohloff fiets.
Wie heeft er tips voor een lange wielrennersbroek die ook met vorst nog behaaglijk is? Liefst wil ik gewoon 1 broek met zeem dus niks eronder ofzo.
Hoe zijn die broeken met zo'n windwerende laag? Of ga je daar te veel in zweten?
Op futurumshop zag ik mooie broeken van Shimano en Ultima
Gr
Jeroen
Ben zelf ooit eens in de winter van Spanje naar Nederland gefietst.... en dan kan het regenen, waaien en vriezen in Frankrijk. Wat uiteindelijk goed bij me werkte was gewoon een goed stel kniekousen icm je favoriete merk fietsenbroek en daaroverheen gewoon een goed passende regenbroek, zo'n eentje van Agu met die ademende, doch waterdichte/afstotende stof (poray 5000). Over de schoenen had ik dan weer van die neopreen schoenovertrekken.
Hiermee kon ik ongeacht het weertype de hele dag doorfietsen. Aan het eind van de dag in je hotel had je dan wel last van natte zweetschoenen, wat koud werd als je een te lange eetpauze nam, maar verder beviel het me prima.
Jeantex heeft dan weer de 51613 Piemont fietsbroek, dat is een transparante broekovertrek met bretels.
http://www.bikepalast.com/product_info. ... emont.html
Denk dat zoiets ook goed kan werken over je wielerbroek en beenstukken.
Maar bovenal zijn het de uiteinden van je lichaam die het meeste warmte verliezen (logisch), dus in de winter goed je tenen, vingers en hoofd tegen de kou afdekken.... En als het koud en droog dan raak je toch nog wel oververhit, dus een beetje finetuning is dan wel gewenst door je kraag iets opener te ritsen..... Als het koud is en het regent ook nog eens, dan zou ik alles lekker wind- en waterdicht ritsen en het zweet voor lief nemen.
En beter twee dunne lagen dan 1 dikke, en dan geen katoen nemen, maar vooral van die ademende stof (Craft, Odlo).