Additionally, paste this code immediately after the opening tag: barst in voorvork of fout in de laklaag - Forum Wereldfietser

barst in voorvork of fout in de laklaag

als je goed kijkt op de foto zie je een lijn lopen over de volledige breedte van mijn voorvork, is dit een barst of gewoon een fout in de laklaag ?
het is een koga signature voorvork

Afbeelding

Afbeelding
Het zit zo te zien onder de toplaag. Knap verdacht.
Hallo,

Ik heb jaren rondgereden op een Koga WT, o.a. de uitvoering met een alu-frame met blanke lak. daar was duidelijk te zien hoe een voorvork opgebouwd wordt. je hebt de kroon en twee vorkpoten. de overgang van poot naar kroon was toen duidelijk te zien. was niks mis mee.
Nu.... heb ik een Koga Signature frame (net twee dagen in huis), ben even op zolder wezen kijken, en ook hier kun je door de zwarte lak heen, deze overgangen vinden. Ook bij jou zal je ze op beide overgangen van de vorkpoot naar de kroon terugvinden.

Conclusie: Als het niet rammelt, zie je gewoon de verbinding.

vriendelijke groet

hans stalpers
hans stalpers schreef:Hallo,

Ik heb jaren rondgereden op een Koga WT, o.a. de uitvoering met een alu-frame met blanke lak. daar was duidelijk te zien hoe een voorvork opgebouwd wordt. je hebt de kroon en twee vorkpoten. de overgang van poot naar kroon was toen duidelijk te zien. was niks mis mee.
Nu.... heb ik een Koga Signature frame (net twee dagen in huis), ben even op zolder wezen kijken, en ook hier kun je door de zwarte lak heen, deze overgangen vinden. Ook bij jou zal je ze op beide overgangen van de vorkpoot naar de kroon terugvinden.

Conclusie: Als het niet rammelt, zie je gewoon de verbinding.

vriendelijke groet

hans stalpers
Zal wel de werking van de lijmnaad zijn. Verwijder het wiel en knijp met een hand de vorkbenen 1-2 cm naar elkaar toe. Als de lijn in de lak niet van kleur verschiet (donkerder wordt door schaduw) zal het nog wel aan elkaar zitten.
Hoi Marten,

Weer wat geleerd, ik vroeg me al af hoe de verbinding gemaakt werd.
Bij lassen zou je niks hoeven zien maar met lijmen zie je altijd een lijmnaad.

vriendelijke groet

hans stalpers
hans stalpers schreef:Hoi Marten,

Weer wat geleerd, ik vroeg me al af hoe de verbinding gemaakt werd.
Bij lassen zou je niks hoeven zien maar met lijmen zie je altijd een lijmnaad.

vriendelijke groet

hans stalpers
bij lassen zie je eigenlijk altijd een lasnaad, bij solderen is poetsen veel gebruikelijker.

Afbeelding

Dit is een vorkkroon voor een soldeerverbinding. Voor een lijmverbinding zijn de lijmvlakken een stuk groter
iedereen bedankt voor de reactie.
kortom wil dit zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken, als ik naar de andere vork ga kijken heeft deze dat ook maar in veel mindere maten.
Waarschijnlijk de dikte van de laklaag waar verschil op zit