Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aanschaf fietskar,waar moet ik rekening mee houden - Forum Wereldfietser

Aanschaf fietskar,waar moet ik rekening mee houden

Hallo
Ik wil een fietskar kopen die ik kan gebruiken op meerdere fietsen(oa Rohlof fiets)
Zat te denken aan een Burley of Cheetah.
Is het zo dat je op de fiets zelf ook iets moet bevestigen?
Duur grapje dan bij 3 fietsen.

Gr
Jeroen
Ik weet alleen hoe het bij de BOB-trailer gaat. Je vervangt simpelweg de spanas door de speciale as van de BOB. Daaraan wordt de aanhanger met klemmetjes vastgekoppeld. Je hebt uiteraard maar één zo'n as nodig.
Ik heb een door Challenge gebouwde tweewieler, een voorloper van de Radical Cyclone. met dezelfde koppeling. Je monteert op iedere fiets een kleine trekhaak, maar die kost niet veel. Of dat ook bij iedere versie van de R naaf kan zou ik echter niet weten. Het is een erg fijne kar. Hij deed het prima met heel veel gezinsbagage achter onze tandem. Ik heb hem nu alleen nog om hem eventueel achter mijn oude racefiets te hangen, voor als ik ergens met bagage naar toe wil fietsen, om daarvandaan tochten zonder bagage te maken.
Wim
Hoe zit zo'n Burley vast aan de fiets?
Aan het wiel/naaf of aan frame?
jgense schreef:Hoe zit zo'n Burley vast aan de fiets?
Aan het wiel/naaf of aan frame?
Een Burleykar zit aan de linkerzijde aan het frame met een aluminium "koppelstuk" dat onder je snelspanner geklemd zit.
Afbeelding
Toevallig heb ik net drie van deze koppelingen gekocht voor verschillende fietsen. Deze kostten mij € 17,50 per stuk bij Bikeshop Amersfoort. Overigens zijn ze in het echt nét iets minder mooi dan op de foto (geen Burley-logo, iets eenvoudiger uitgevoerd) maar een kniesoor die daarop let :)
Hi marten
Bij mijn Avaghon rohlof fiets zit niet zo'n snelkoppeling maar gewoon een dopje met pinheadsluiting. Past dat koppelstuk dan toch aan mijn wiel?

Gr
Jeroen
Denk dat het lukt maar moet ws wel wat van die hitch wegvijlen.
Pad zit anders in de weg.
Iem dat ook al gedaan?