Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welke spaanse route - Forum Wereldfietser

welke spaanse route

beste allemaal,

In het vroege voorjaar 2010 wil ik vanuit zuid spanje naar nl. Ik twijfel tussen die van Benjaminse en de hispania route, is oude gids uit 2001 en is zuid/noord beschreven en Benjaminse noord zuid, maar wel met hoogteprofielen zuid/noord. Ik ben met Benjaminse gefietst dit jaar vanuit NL tot Girona. Hier en daar is de beschrijving in de gids niet echt duidelijk. De gidsen van "fietskaart informatie stichting" vind ik beter, maar zijn er niet op die route, jammer genoeg. Rob W
In het vroege voorjaar is zuid-noord niet zo'n slecht idee. Waarom wil je met een routeboekje fietsen?
Nou ja, lekker makkelijk. Behoef ik het wiel niet meer uit te vinden, dacht ik.
Rob W
Als ik dit voor mezelf zou plannen dan zou ik een combinatie maken van de routes die door Raúl beschreven zijn (Fietsen in Spanje) en de vias verdes (zie deze kaart).
En natuurlijk een paar Michelinkaarten. Fietsplezier verzekerd, mits het weer een beetje meewerkt, want het kan op de Spaanse hoogvlakte wel koud zijn (half jaar invierno en andere half jaar infierno).
alime schreef:beste allemaal,

In het vroege voorjaar 2010 wil ik vanuit zuid spanje naar nl. Ik twijfel tussen die van Benjaminse en de hispania route, is oude gids uit 2001 en is zuid/noord beschreven en Benjaminse noord zuid, maar wel met hoogteprofielen zuid/noord. Ik ben met Benjaminse gefietst dit jaar vanuit NL tot Girona. Hier en daar is de beschrijving in de gids niet echt duidelijk. De gidsen van "fietskaart informatie stichting" vind ik beter, maar zijn er niet op die route, jammer genoeg. Rob W
"Benjaminse" gaat door mooiere gebieden dan "de Hispaniaroute". De Meseta onder Madrid is vrij eentonig, terwijl er in het oostelijk deel van Spanje schitterende gebieden zijn.
Tip: schaf de regionale Michelinkaarten aan, markeer "Benjaminse" op de kaarten en fiets op de kaarten.
bert sitters schreef:
"Benjaminse" gaat door mooiere gebieden dan "de Hispaniaroute". De Meseta onder Madrid is vrij eentonig, terwijl er in het oostelijk deel van Spanje schitterende gebieden zijn.
Tip: schaf de regionale Michelinkaarten aan, markeer "Benjaminse" op de kaarten en fiets op de kaarten.
Helemaal mee eens. De route van Benjaminse gaat door een aantrekkelijker landschap en de kaartjes zijn erg duidelijk. Dat je de beschrijving in het 1e deel onduidelijk vond verbaasd mij een beetje. In ieder geval zijn er in het gedeelte van Girona naar Malaga veel minder wegen en afslagen dan in het stuk door Frankrijk. In omgekeerde volgorde moet dit goed te doen zijn.

Veel plezier, Ronald
Onderwerp verplaatst vanuit "Mijn Fiets: Techniek en Onderdelen"