Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 1 Jaar anti-lek garantie op Continental banden - Forum Wereldfietser

1 Jaar anti-lek garantie op Continental banden

Dag allemaal,

Weet iemand wat de kleine letters zijn bij het anti-lek garantie van continental.

Nou de hard shoulder in de VS is niet altijd fietsband vriendelijk, en ik vind het niet erg om af en toe een bandje te plakken, zekker met de nieuwe park tool plakkertjes, maar nu wordt het niet leuk meer.

Ik zit op de helft van mijn reis en vrees dat mijn banden de andere kant niet gaan halen...

Banden zijn continental travel contact 37-622 op rond 70psi (+/- 5bar)

Band 1 -3000km gereden (sinds een paar dagen achter band geworden):
2 x lek - 2x goats head (meestal niet gelijk een ramp, je band loopt heel langzaam leeg, dus meestal hal je de camping wel om op je gemakt te plakken).

Band 2 - 3500km greden.
2 x lek door goats heads.
2 x lek door andere onbekende scherp voorwerpen. (Binnen 5 minuten leeg)
1 x lek door een lek ventiel (nieuwe binnenband).
1 x lek in Nederland voor het reis.
Deze band ziet er ook gaar uit en begint erg veel draatjes te verliezen van de tape die om het hieldraad zit, dit moet geen probleem zijn maar ziet er niet uit.

Nogmaals vind ik het niet erg om af en toe te plakken maar als een fabrikant beweerd dat een band een jaar lekvrij kan rijden moeten ze het wel een beetje waar maken vind ik
Niet voor niks dat dat andere merk zoveel aanhangers heeft :wink:. Met een paar XR-banden had je deze keer, ondanks de rolweerstand, waarschijnlijk sneller geweest...

Ik meen dat de garantie van Continental betekent dat ook de binnenband Continental moet zijn, en je deze beide moet opsturen naar ze. Maar waarschijnlijk staat het nog wat beter omschreven in je productinfo die jer erbij gekregen hebt. :wink:
again: ik heb er 10.000 km mee gereden, waarvan toch zo'n kleine duizend onverhard. Geen enkel lek. Banden kunnen nog wel een paar duizend km mee. Heerlijke rolweerstand ook, net nog 110km 24,5 km/h gemiddeld mee gefietst. Blijkbaar heb ik een goed bouwjaar te pakken, en heeft Shane bijzonder veel pech. Ik win het hiermee niet van de S lobby. Maar wat tegengeluid kan af en toe geen kwaad.
Anecdotes over lekke banden zeggen inderdaad gewoon niet zo veel. De steekproef is gewoon te klein. Van Amerikaanse fietsers hoor je inderdaad horror stories over goatheads. Je hebt dus gewoon steviger banden nodig, van Conti of de zwaluw.
Wim
Shane schreef: 2 x lek - 2x goats head (meestal niet gelijk een ramp, je band loopt heel langzaam leeg, dus meestal hal je de camping wel om op je gemakt te plakken).

Band 2 - 3500km greden.
2 x lek door goats heads.
Waarom zouden al die binnenbanden met Slime en ander spul, buitenbanden zonder binnenband maar met zelfdichtende vloeistof etc toch vooral uit de VS komen?
IK heb nu pas gekeken wat goatheads zijn, en dat vereist idd wel een stevige(r) band dan de conti's. Type tractor heb je bijna nodig.
Eerder noemde ik de Marathon XR als een mogelijke band tegen dit soort "tuig". Echter heeft Schwalbe die veranderd en die dikke blauwe laag doorgeschoven naar de Marathon Plus (Tour). Op heftig terrein zou die toch al een bepaalde voorkeur hebben van mij, aangezien zelfs Thorn geen ATB-banden als achterband durft aan te bevelen op een bepakte tourfiets...
Robertjan schreef:Eerder noemde ik de Marathon XR als een mogelijke band tegen dit soort "tuig". Echter heeft Schwalbe die veranderd en die dikke blauwe laag doorgeschoven naar de Marathon Plus (Tour). Op heftig terrein zou die toch al een bepaalde voorkeur hebben van mij, aangezien zelfs Thorn geen ATB-banden als achterband durft aan te bevelen op een bepakte tourfiets...
De dikke rubber laag heet altijd Plus, en zat nooit in de XR. De Xr had altijd een dunne aramide? wapening

Heel veel XC banden worden vooral licht geconstrueerd, met zijwangen net zo dun als een racebandje. IHA moet je goed nadenken als je een product heel anders gaat toepassen als de ontwerper voor ogen had
Ik rij nu op m'n 2e setje Continantal travelcontact, 622x37. Vorige setje meer dan 10.000 km, nooit lek. Niet op vakantie, niet in woon-werk verkeer. Elke dag 26 km v.v. Wekelijks met zware boodschappen in de fietstassen. Op vakantie met kampeeruitrusting. En ook over slechte wegen.
Bij m'n eerste setje begon de achterband na ca. 10.000 km te scheuren bij de velg. Dus moest ik ze vervangen. Maar lek? Tot nu toe nooit. Volgens mij ook wel een kwestie van geluk hebben.
Of geen goatheads tegenkomen.
m-gineering schreef:
Shane schreef: 2 x lek - 2x goats head (meestal niet gelijk een ramp, je band loopt heel langzaam leeg, dus meestal hal je de camping wel om op je gemakt te plakken).

Band 2 - 3500km greden.
2 x lek door goats heads.
Waarom zouden al die binnenbanden met Slime en ander spul, buitenbanden zonder binnenband maar met zelfdichtende vloeistof etc toch vooral uit de VS komen?
Wat toevalig dat ik nou net na weer een zachte band, een busje slime gekockt heb, laten we hopen dat deze hulp middel de komende 5 weken mij lek vrij laat rijden :?

Bedankt allemaal voor de reacties....
Ik weet dat Schwalbe de Marathon Plus onplatbaar noemt, maar is deze werkelijk bestand tegen het natuurgeweld van goat heads?
Na wat geratel op mijn achterwiel ben naar mijn wiel/band gaan kijken.

Wat kwam ik tegen, public enemy no.2 in de VS een stukje vrachtwagenband staaldraad.

Afbeelding

Bewijs dat a) deze banden niet bestand zijn tegen scherpe voorwerpen, b) slime werkt! De band was niet lek, ik heb de staaldraad uitgehaald, hij heeft even wat groene spul gespoten en toen was hij weer lek dicht (en is 2000km zo gebleven).