Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietshelmen in verzekeringskantoor - Forum Wereldfietser

Fietshelmen in verzekeringskantoor

Op 29 september j.l. ging ik voor een gesprek op bezoek in het grote pand van Länsförsäkringar Värmland in de Zweedse plaats Karlstad. Het ging om vorstschade aan mijn Zweedse huis, maar dit terzijde.
Men weet dat verzekeringsmaatschappijen in bepaalde landen het dragen van een fietshelm verplicht stellen.
Nou, bij het binnenkomen zag ik in de grote hal meteen een kast staan, waarin fietshelmen uitgestald worden. Met die gedachte aan de bovenstaande woorden werd ik hier werkelijk met mijn neus op de feiten gedrukt. Op de rand van de planken staan de merken en prijzen vermeld. De foto is zonder flits genomen, daardoor wat onscherp.

Afbeelding
Tja, Zweden is natuurlijk wat anders dan Nederland, daar vriest het meer en zijn de wegen vaker glad.
Martin E. van Doornik schreef:
Men weet dat verzekeringsmaatschappijen in bepaalde landen het dragen van een fietshelm verplicht stellen.
Nou, bij het binnenkomen zag ik in de grote hal meteen een kast staan, waarin fietshelmen uitgestald worden. Op de rand van de planken staan de merken en prijzen vermeld.

Verzekeringsmaatschappijen die helmen verkopen? Misschien moet ik dan maar polisjes verkopen. Of kan ik dat beter aan banken overlaten? ;)
LeovanLierop schreef:Tja, Zweden is natuurlijk wat anders dan Nederland, daar vriest het meer en zijn de wegen vaker glad.
Ik was eind sept./begin oktober j.l. in Zweden. Prachtig weer met "Indian summer" landschappen, maar wel koud. Ik heb mijn fiets slechts gebruikt voor boodschappen doen, bij een supermarkt 1 km verderop, zonder helm, want die lag nog thuis in Nederland. Ik vloog met Ryanair naar Nyköping Skavsta en vandaaruit een auto gehuurd.

Afbeelding
Vlakbij mijn Zweedse huis op een vroege ochtend bij 3 graden onder nul. Er ligt rijp op het gras. De spookachtige mistflarden hangen boven het meer Grässjön. Datum 2 oktober 2009.