Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zondag 11 oktober - Rondje Rotterdam #6 - Forum Wereldfietser

Zondag 11 oktober - Rondje Rotterdam #6

RONDJE VOORNE

Op 11 oktober fietsen we onder begeleiding van Ronald vd Perk, die op het eiland woont, een rondje over Voorne.

Let op: Verzamelen om 12.00 uur bij metrostation Heemraadlaan in Spijkenisse.

Verdere informatie:
- alle rondjes vertrekken om 12.00 vanaf de Euromast tenzij anders aangegeven
- opgeven hoeft niet, kom gewoon naar het startpunt!
- de afstand is zo'n 70 km, het fietstempo ligt tussen de 20 - 25 km/u.
- bij slecht weer wordt er ook gestart
- na het fietsen gaan we, met wie zin heeft, uit eten in een leuk, lekker en betaalbaar restaurantje in Rotterdam.

Tot de 11e!
Suzanne
Ik ga ook mee!
Mvg, Bert
Dit keer ga ik niet beloven dat ik meega want we weten hoe dat iedere keer afloopt. Maar ik heb wel een vraag. Waar stallen jullie de fietsen veilig als jullie gaan uit eten in Rotterdam?
Ha Blanche, zou leuk zijn als je mee kan... we zien je wel een keertje bij een Rondje verschijnen ;-)

de fietsen parkeren we meestal gewoon voor de deur van het restaurant, gaat prima, zeker als je ze aan elkaar vast zet. Alleen de laatste keer was het luxe, toen konden we de fietsen binnen parkeren bij Trevor.

misschien tot zondag??!
Suus schreef:RONDJE VOORNE

Op 11 oktober fietsen we onder begeleiding van Ronald vd Perk, die op het eiland woont, een rondje over Voorne.

Let op: Verzamelen om 12.00 uur bij metrostation Heemraadlaan in Spijkenisse.
Ik ga proberen erbij te zijn, weet nog niet zeker of het lukt. Ronald, komt het rondje langs de molen van Spijkenisse? Die staat er momenteel wel fotogeniek bij... Anders ga ik er misschien eerst even langs.

Groetjes,

Carl
Ja, die molen, dat is een verhaal apart. Die is 7 meter opgevijzeld omdat de gemeente Spijkenisse hoogbouw rondom de molen wil plaatsen. Dat was een spectaculaire klus zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Sp ... _grond.jpg

Maar als je de molen wilt zien moet je er even langsrijden want de route komt er niet langs. Je kunt dan b.v. uitstappen bij metrostation Centrum en via de molen naar het metrostation Heemraadlaan fietsen. Want dat is de plaatst waarvandaan we vertrekken.

Groet Ronald
De stormwaarschuwing van het KNMI weerhield ons niet om vanuit Spijkenisse de kustlijn van Voorne-Puten te verkennen. Terecht want de buien vielen voornamelijk elders en de straffe wind blies ons op de terugweg vanaf Hellevoetsluis met een bloedgang langs de schorren van het Haringvliet en Spui. Intussen beklommen we de Stenen Baak en kregen we een kleine rondleiding in het oude militaire scheepsdok van Hellevoetsluis
Met een clubje van 9 was de opkomst verrassend groot. De traditie van het Rondje van Rotterdam vestigt zich; de formule is optimaal wanneer de route wordt geleid door iemand die in het gebied goed thuis is en er de fietspaadjes goed kent. Dat was met Ronald goed geregeld, tot en met de afsluiting bij een authentieke Italiaan in Spijkenisse.
Ik verheug me al op het Havenrondje van 8 november!
Jaap
Zondagmorgen stapte ik met gemengde gevoelens op de fiets: de voorspelling was regen met in de middag harde tot stormachtige wind. Het zat echter heel erg mee en Ronald had het rondje zo gepland dat wij de in de middag opstekende wind in de rug zouden hebben. Heerlijk fietsweer!
De natuur was geweldig: mooie herfsttinten en donkere wolken met af en toe zon. Geweldige vergezichten over o.a. de Haringvliet, de zee bij Rockanje en de duinen bij Oostvoorne. Naast de mooie plaatsjes als o.a. Den Briel en Hellevoetsluis, hebben we veel bezienswaardigheden gezien: een oud vuurbaken langs de Brielse Maas en een oud scheepsdok in Hellevoetsluis.
Natuurlijk was ook de horeca onderweg goed geregeld: koffie met appeltaart van Dudok en 's avonds uitstekend Italiaans gegeten.
Het was erg gezellig, al misten we (Karin) de aanwezigheid van Suus.
Tot de volgende keer.
Groeten,
Bert