door
Wit » vr 02 okt, 2009 09:40
Wat de afstanden betreft over piste/ asfalt sluit ik me bij de bovenste antwoorden aan. Gemiddeld ga je de helft langzamer over pistes. 50 per dag over pistes en 80/100 per dag over asfalt.
Naar Tafraoute ben je 2 dagen onderweg. Er zijn twee mooie routes. De route splitst bij Ait Baha. Die over Tioulit is het makkelijkst. Bovendien kan je in Tioulit in een oud lemen dorp slapen. Echt de moeite waard. Reserveren is nodig; het nummer vind je op mijn weblog. De route over Aougounz is super zwaar maar wel geasfalteerd maar ook wondermooi. Hier zul je moeten wildkamperen. Omdat alles wat vlak is, bebouwd is, zul je dus bij een dorpje moeten aankloppen met de vraag waar je je tent mag opzetten.
Inderdaad de passen zouden dicht kunnen zitten in december/januari maar wij hebben in die tijd al een paar keer bijna sneeuwvrije passen gehad. Hou we rekening met kou daarboven. Je winterfietskleding mag ook mee. Voor route suggesties kijk eens op mijn weblog. Hier vind je ook een link naar de beste Marokko-fiets-site ever. Marokko per Rad van mijn vriendje Jan Cramer.
Een suggestie Aadir- Ait Baha- Tata- Foum zguid- Ouarzazate. Van hier kan je kijken of je nog tijd hebt om over de Atas te gaan anders neem je de bus naar Marrakech. Alternatief vanaf Tata is Agadi Melloul - Taliouline - Tizi-n Test - Marrakech.
Fiets ze! Misschien komen we elkaar nog tegen.
Blanche
die dit jaar al voor de 10e keer naar Marokko gaat