Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Het maakt voor het stuurgedrag niet uit of de verbinding tussen vorkkroon en wielas met een rechte lijn, een gebogen buis of een gordiaanse knoop tot stand gebracht wordt. Maatgevend is de afstand van de naaf tot de stuuras, en als je die constant houdt wordt de stuurgeometrie er niet anders van. De verende eigenschappen van de vork kan wel worden beinvloedHaike schreef:Meer het stuurgedrag,... meer of minder nerveus zeg maar.. Meer of minder zwenkbaar.
pedalman schreef:Streu- und Meersalz können aber zu matten Flecken führen
Dat kan ik dan wel voorkomen door de delen ein-zu-wachsen maar het blijft decadent om 1000 euries aan naafjes aan een pekelbad bloot te stellen.
Marten bedoelt dat de positie van de wielas ten opzichte van de doorgetrokken lijn door het balhoofdstel het stuurgedrag bepaalt. Merk op dat een rechte vork wel recht is, maar niet bepaald in het verlengde van het balhoofdstel staat.Haike schreef:Probeer ik, maar ik snap blijkbaar iets niet in zijn uitleg, ik heb Marten heel hoog zitten, maar dat wil niet zeggen dat ik z'n uitleg altijd even goed volg. Dat dat aan mij kan liggen sluit ik ook niet uit.Wim schreef:Haike, goed lezen wat Marten schrijft.
Wim
De corrosieschade wordt nauwelijks aangericht tijdens de rit, maar in de uren, dagen, weken en maanden daarna dat het zoute water nog in contact komt met het corroderende object en nog door verdamping van het water in concentratie toeneemt ook. Zolang het vochtig is - en dat ik het in Nederlandse tuinhuisjes altijd - en de pekel niet is afgespoeld gaat het corroderen door. Of je nu drie uur door de pekel hebt gefietst of één miniuut, dat maakt niet veel uit.Wim schreef:Wees nu eerlijk: hoe vaak wordt er gestrooid en heb je tegelijk nog zin om een forse rit te maken?
Wim
Leon schreef:Marten bedoelt dat de positie van de wielas ten opzichte van de doorgetrokken lijn door het balhoofdstel het stuurgedrag bepaalt. Merk op dat een rechte vork wel recht is, maar niet bepaald in het verlengde van het balhoofdstel staat.Haike schreef:Probeer ik, maar ik snap blijkbaar iets niet in zijn uitleg, ik heb Marten heel hoog zitten, maar dat wil niet zeggen dat ik z'n uitleg altijd even goed volg. Dat dat aan mij kan liggen sluit ik ook niet uit.Wim schreef:Haike, goed lezen wat Marten schrijft.
Wim
Iets wasachtigs of vaseline-achtigs, als het maar in de hoekjes komt, niet corrosief of snel biologisch afbreekbaar is en je het er later desgewenst weer af kunt krijgen.Vincent Schol schreef:Waarmee kun je de kwetsbare delen dan het beste insmeren?Leon schreef:Dus als je je fiets echt mooi wilt houden is het een kwestie van zorgvuldig insmeren, afspoelen of de andere fiets pakken, en vooral niet smokkelen met kleine beetjes.Leon
De motor van mijn moto spuit ik al jaren in met siliconenspray,Bazooka Joe schreef:Een vriend van me deed vroeger altijd vloeibare vaseline aan z'n motor. Na de winter en een heel grondige poetsbeurt was er niks van corrosie te merken.