Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Veolia treinen tussen Nijmegen , Venlo en Roermond - Forum Wereldfietser

Veolia treinen tussen Nijmegen , Venlo en Roermond

Traject: Cuijk- Nijmegen
Datum: 24 februari 2008
Vervoerstarief fiets: zelfde tarief als NS, dagkaart voor 6 Euro
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: geen
Fiets tevoren aangemeld?: kan niet
Ervaringen: Veolia heeft de exploitatie van deze lijn overgenomen van de NS. De treinen zijn nieuw en zien er fraai vormgegeven uit. De ramen zijn groot. De treinen rijden soepel en gruisloos. Je hebt niet de indruk dat je in een diesel zit. De ruimte in de treinen is echter krap: ouderwetse Belgische banken opstelling 2 zitplaatsen links van het gangpad en 3 zitplaatsen rechts van het gangpad. Bij het instappen zat de trein tjokvol: ook op de klapstoelen voor de fietsplaatsen. Er zat geen conducteur op deze trein.
En was er een toilet of niet?
Leon schreef:En was er een toilet of niet?
ja!
De treinen in het Noord-Limburgse zijn de zogenaamde DH's (diesel-hydraulische treinen), die nog vorig jaar door Groningen en Friesland hebben gereden, welke daar "Wadlopers" heetten. Nieuw gebouwd in 1982 dus nu 26 jaar oud! Daar heb ik tijdens mijn woon-werk verkeer vaak van Baflo naar Groningen gependeld. Misschien vinden jullie mijn vingerafdrukken nog.... :lol: Nu vervangen door nieuwe rood-witte Spurt-rijtuigen.
Martin E. van Doornik schreef:De treinen in het Noord-Limburgse zijn de zogenaamde DH's (diesel-hydraulische treinen), die nog vorig jaar door Groningen en Friesland hebben gereden, welke daar "Wadlopers" heetten. Nieuw gebouwd in 1982 dus nu 26 jaar oud!
Nee Martin, deze treinen lopen al lang niet meer door het Limburg-Brabant-Gelderseland!!!!
Het zijn nu heerlijk fluisterstille treinen met heldere informatie over alle aansluitingen met bus of trein bij alle stations waar hij stopt! Een verademing met de rest van de treinen in Holland!!!
Plaats voor de fiets is gemakkelijk. De opstap is gelijk met het perron. Er schuift automatich een opstap naar voren, heel uniek!! Je fietst zo van het perron de trein in. (letterlijk)
Er is geen conducteur aan boord, maar af en toe komt er een controleur mee.
Zo achterlijk is deze streek nu ook weer niet!!!
jordan schreef:Nee Martin, deze treinen lopen al lang niet meer door het Limburg-Brabant-Gelderseland!!!!
Het zijn nu heerlijk fluisterstille treinen met heldere informatie over alle aansluitingen met bus of trein bij alle stations waar hij stopt! Een verademing met de rest van de treinen in Holland!!!
Plaats voor de fiets is gemakkelijk. De opstap is gelijk met het perron. Er schuift automatich een opstap naar voren, heel uniek!! Je fietst zo van het perron de trein in. (letterlijk)
Er is geen conducteur aan boord, maar af en toe komt er een controleur mee.
Zo achterlijk is deze streek nu ook weer niet!!!
Vreemd, een kennis is een paar maanden geleden daar per trein geweest (in Mook) en hij beschreef deze Wadlopers.... Dus is er intussen snel veranderd. Kon ik niet weten, mijn excuses :roll:....
Ik moest onlangs weer met deze trein.
Zien er prachtig uit. De klapinstap lijkt ideaal voor fietsen, maar wat heb je eraan als je je fiets niet fatsoenlijk kwijt kunt, want de capaciteit voor pasagiers bleek weer te beperkt, ondanks de opstelling van twee stoelen links en drie stoelen rechts, wat een benauwend effect heeft en wel erg krap zit.