Additionally, paste this code immediately after the opening tag: waterdichtheid fietscomputers? - Forum Wereldfietser

waterdichtheid fietscomputers?

Tig jaar geleden heb ik bij Halfords een goedkoop fietscomputertje (Scan 5) gekocht. Het enige bedieningsknopje zit onderop onder de bevestiging van de fietscomputer. Nadeel is dat je tijdens het rijden niet even een andere instelling kunt kiezen. Voordeel is dat het fietscomputertje totaal waterdicht is. Ik heb hem meer dan eens (per ongeluk) hele nachten in de regen op mijn fiets laten zitten. Geen centje pijn.
Nu ik een nieuwe fiets ga kopen, denk ik erover om toch een nieuw draadloos fietscomputertje te kopen. Wie kan mij er een aanbevelen die niet alleen in naam, maar ook echt waterdicht is?

Gerd

Ik gebruik al jaren een Echo J12 off the road en in weer en wind. Die is nog nooit gevoelig gebleken voor water.

Dit is wel en fietscomputertje met een draadje, maar tevens ook 1-tje met een cadans-meter. Ik vind een computertje met een cadans-meter enorm handig als het gaat om fietsen in de bergen omdat ik een redelijke verhouding kan aanbrengen tussen inspanning en snelheid/verzet.

Hoi,

Onze ervaring met draadloos en regen is niet om over naar huis te schrijven... een beetje regen en die sensors lijken het niet aan te kunnen. We hebben een cateye en nog zo'n bekend merk gehad, Ultima geloof ik, nou voor ons alleen nog maar fietscomputers met een draadje, die laten je niet zo snel in de steek!

Succes ermee!

El & El

Mijn ervaringen:

- Cateye Mity2 (met draadje): Die wilde er nog wel eens mee ophouden tijdens zware regen. Maar als ie weer droog was ging ie vrolijk weer door.

- Ciclosport CM 414M (draadloos): Prima waterdicht ondanks zware stortbuien.

Ik heb een Ciclosport 409, draadloos. Nooit problemen gehad in de regen. In de kou daarentegen (vanaf 0 en kouder) gaat ie af en toe haperen.

Anneke

zelf heb ik een 3-tal cat-eye (draad) computertjes. Een 18 jaar oude CC7000 een CC-MT300 en Vectra. Allemaal prima waterdicht en werken (voor als nog) onder alle omstandigheden.

Tommy