Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mini-caravan achter de fiets - Forum Wereldfietser

Mini-caravan achter de fiets

Ik vond vandaag dit aparte verhaal:

Een caravan waar alles inzit wat je als reiziger nodig hebt, die niet meer dan 45kg weegt en achter je fiets past. Paul Elkins uit Washington heeft de compacte caravan ontworpen en gebouwd voor zijn reis naar de Nevada woestijn.

Afbeelding

“Ik heb materialen gebruikt die ik nog had liggen, zoals aluminium en plastic”, zegt Paul. Ondanks de gerecyclede materialen is het mini huis op wielen enorm sterk. “De caravan heeft windsnelheden van 96 km per uur overleefd en temperaturen van 100 graden Celsius moeten verduren en hij heeft dat prima gedaan”, vertelt de trotse uitvinder.

Complete inboedel
De mini-caravan bevat onder andere een douche, een bed, een vrieskist, een uitklaptafel en zelfs een ventilator. “Het heeft alle gemakken van thuis”, vindt Paul. “Behalve een wc voor de grotere boodschap.”

Sterren kijken
Ook heeft de Amerikaanse reiziger nog een leuk detail toegevoegd aan zijn praktische huis op wielen. Aan de zijkant steekt een doorzichtige bubbel uit de caravan. Dit is het hoofdeinde van zijn bed en is gemaakt om 's nachts de sterren te kunnen bewonderen terwijl Paul in slaap valt.

Afbeelding

Zie hier het hele artikel:
http://www.columbusmagazine.nl/nieuws/1 ... fiets.html
JesseL schreef: “De caravan heeft windsnelheden van 96 km per uur overleefd en temperaturen van 100 graden Celsius moeten verduren en hij heeft dat prima gedaan”, vertelt de trotse uitvinder.
Sterk verhaal :shock:
Ja, als je geloofwaardig wilt overkomen is het niet slim om het enige gegeven wat de lezer kan verifieren zo schromelijk overdreven is. (i.e. 42 graden)
Leon
Leuk dat die caravan temperaturen van 100 graden overleeft, maar ik ben bang dat ik ze zelf niet overleef.

Gijs
Gijs M schreef:Leuk dat die caravan temperaturen van 100 graden overleeft, maar ik ben bang dat ik ze zelf niet overleef.

Gijs
Oftewel, was ooit een gewone caravan die mee is gedraaid in een kookwasje? :roll:
Zou het misschien kunnen dat Paul Elkins uit Washington het over 100 graden heeft gehad tegen de artikelschrijfster??? En dat de schrijfster aangenomen heeft dat hij het over Celcius had??

In de VS wordt over het algemeen nog van Fahrenheit gebruik gemaakt.
Aangezien 100 graden Fahrenheit ongeveer 38 graden Celcius is, wordt het
allemaal een stuk aannemelijker....


Het blijft overigens een raar ding, met dat aquarium om je hoofd in te steken. :shock:

Gerco.
Dat dacht ik ook in eerste instantie. Maar als je dan verder gaat denken, dan kan het wel kloppen.

In een Australisch artikel staat dat hij ermee naar het "Burning Man Festival" is geweest in de Nevada woestijn.
Woestijnen staan er om bekend dat het warm kan zijn. De temperaturen die de weermensen opgeven, gelden altijd in de schaduw. In de zon kan de temperatuur al aardig oplopen, en de gevoelstemperatuur helemaal.
Zet dan een kubus van aluminium en plastic een paar uur in een (gevoels?)temperatuur van zo'n 60-70 graden, en ik kan me wél voorstellen dat het binnenin al gauw nog iets warmer is.

Waarschijnlijk heeft hij toen wel buiten geslapen. In een kokend hete aluminium/plastic pan liggen lijkt mij ook niet erg prettig :wink:...
Robertjan schreef: Zet dan een kubus van aluminium en plastic een paar uur in een (gevoels?)temperatuur van zo'n 60-70 graden, en ik kan me wél voorstellen dat het binnenin al gauw nog iets warmer is.
Alweer een sterk verhaal :D

Hoe is die man dan in vredesnaam daar gekomen? Op de fiets in een temperatuurtje van 60 graden? De meesten van ons vallen al van hun fiets bij 35 graden.

Even googlen levert al snel op dat de hoogte temp ooit gemeten ongeveer 58 graden is geweest , ergens op een plekkie in Libie in 1922.
Lijkt me niet dat een mens 100 graden overleeft, ik ben geen bioloog maar mij lijkt het dat je bloed dan letterlijk begint te koken...
Een hond bijvoorbeeld mag je ook niet op een hete zomerdag laten rennen. Dan kan het bloed verdikken waaraan hij overlijdt.
En die gemeten temperatuur is ook weer in de schaduw.......

Anders zouden meteorologen (wetenschappers) het niet een meting noemen :roll: :wink:...


Verder kán iedereen wennen aan een hogere temperatuur. Ik hield altijd meer van de kou dan de warmte. Totdat ik op mijn eerste reis zo'n 2-3 maanden in de warmte gefietst had. Sindsdien is 35 graden (let op!: schaduw!) absoluut geen probleem. In de zon kan de gevoelstemperatuur dan tientallen graden hoger zijn.

Dus ja, hij heeft dan mogelijk gewoon gefietst naar dat evenement :wink:.
Het kan toch gewoon zo zijn dat die man echt lekker met zijn caravanetje rond fietst, maar alleen de temperatuur een klein beetje overdreven heeft?

Het gaat ook een beetje ver om het hele verhaal als onwaar af te doen, alleen omdat de maximale temperatuur welke hij doorstaan heeft ermee een beetje overdreven is...
Nee, hij kan best rondgefietst hebben met dat ding, hij liever dan ik overigens, maar 100 graden Celsius is natuurlijk lariekoek. Misschien dat het binnen in die hut wel 100 graden wordt als het buiten 50 is? Des te meer reden om er niet in te gaan liggen lijkt me.

Heerlijk dit soort malloten, ik hou daar erg van. Maar zelf toch liever in mijn tentje.

Gijs
Dat zeg ik ook in mijn post boven die van Toon...
Ieder z'n meug.
Ik geef de voorkeur aan m'n V25 tentje!

Gee
Gerco schreef:Zou het misschien kunnen dat Paul Elkins uit Washington het over 100 graden heeft gehad tegen de artikelschrijfster??? En dat de schrijfster aangenomen heeft dat hij het over Celcius had??
In de VS wordt over het algemeen nog van Fahrenheit gebruik gemaakt.
Aangezien 100 graden Fahrenheit ongeveer 38 graden Celcius is, wordt het
allemaal een stuk aannemelijker....
Dat zal inderdaad het geval zijn. 100 graden klinkt natuurlijk wel veel, maar in de VS klinken sommige dingen nu eenmaal nog groter dan ze al zijn.
Groet,
Leon
In het Engelstalige artikel staat dat het 100C betreft. Deze Paul Eskins (of degene die zijn verhaal heeft genoteerd) is dus familie van Pinoccio. Of nog waarschijnlijker: het is gewoon een misverstand, een typo ofzo. En dan is het grappig dat een miscommunicatie zo'n lange draad oplevert. Maar wel scherp hoor.
http://highmileagetrikes.blogspot.com/i ... 9285942968

Om alle misverstanden uit de wereld te helpen... :wink:

(Google, en gij zult vinden :D)
Ik vind het wel leuk geknutseld en neem aan dat hij 100F bedoelt (100 graden Fahrenheit = 37.78 graden Celsius)